Skip to main content

Nejčtenější články listopadu 2011

Verze pro tisk | | Více

Nikdy nekončící diskuse vltavína s růženínem zajistily nejvyšší čtenost prvním dvěma článkům. Bodovala i veřejná diskuse na téma kaple v Manušicích. Táhly polosvlečené děvy na hair show, Štafeta s Danielem Bednářem, pozvánky na adventní a svatomartinské programy či nápad udělat hejtmanku z Evy Bartoňové.

 

1. Výcuc 27/11/2011

2. Starosta města žádal o pomoc školáky a studenty

3. Fotožurnál: Hair and dance show

4. Reakce Miroslava Pröllera na článek o kapli v Manušicících

5. Fotožurnál: Smog v České Lípě

6. Štafeta: Daniel Bednář

7. Svatomartinský jarmark v Horní Libchavě

8. Kaple v Manušicích

9. Advent v Drážďanech

10. ODS chce jako hejtmanku Evu Bartoňovou

Fotogalerie
Nahoru

Komentáře

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Trošku opravím redakci, pokud je pan Doškář vltavín, tak měl v uvedené diskusi pouhých 17 příspěvků z celkových, v době mého počítaní, 69 příspěvků. Diskutérem číslo jedna v této nekončící diskusi je pan Walter, pokud je růženín, který měl rekordních 29 příspěvků. Neberme tedy zásluhy za nejčtenější článek panu Walterovi, růženínovi.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Otázkou pak zůstává, komu patří přezdívka Milos Novak...

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Taky si dovolím poznámku k neslavnému vítězství:

MN jako obvykle uvede jen to, co se mu zrovna hodí.
Ve skutečnosti "Milos Novak alias..." zdatně pomáhal zastupiteli Doškářovi na stejné straně pomyslné barikády. Zatímco já jsem zas sekundoval Růženínovi.
Kromě jmenované čtyřky se do debaty vložili už jen dva další (Kafka, Bárta), a každý jen jednou!

Sebekritický závěr: Co kdyby se ta "naše čtyřka" PŘÍŠTĚ raději sešla - beze zbraní :o) - někde na samotě u kulatého stolu, když už to otrávenou veřejnost nezajímá?
Osobně bych aspoň poznal "Milose Novaka", pokud někdo takový existuje...

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Za mne mohu říci pane Tichý,že Vás rád poznám.Omlouvám se veřejnosti,ale chtěl jsem si udělat jasno.Jasno již mám,nic nelze posuzovat city a pocity,ale pouze a jedině dle platného právníhi řádu v dané době.A zde jsou fakta jasná.
Také jsem si udělal jasno o stranách sporu.O konzistenci názorů,elementárním slušném chování o tom co někdo hlásá a jak se chová v praxi.Pro mne je věc uzavřená a žádný kulatý stůl nic nezmění,pokud nevyjdou najevo nějaké jiné dokumenty.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Souhlasím s vámi, pane kolego. To byla jen sebekritická - a spíš hypotetická - poznámka.
Pan zastupitel má teď jiné starosti (P.S.: myslel jsem herny!), kromě toho už dávno ví, že mě ani vytrvalým nátlakem nenalomí.
A jistý "Novak alias..."? Ten se zas nejspíš stáhne do ilegality. Aby se po čase vynořil pod úplně jiným jménem :o)

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Dobré odpoledne pánové, sedím tady u počítáče, užívám si odpoledne a nemám starosti / to je zpráva pro pana Tichého/.

Mám takový pocit, že vltavín měl příspěvků skutečně asi 17 až 20 . Takže, Josef Doškář žádný článek nepsal.
Kdyby nebylo nesmyslné diskuze vedené panem Waltrem, vltavín by mlčel.
Na druhou stranu jsme se dozvěděli spoustu úžasných informací. Děkuji za přízeň.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Tichý!Prosím neodpovídejte v nekončících diskuzích J.Doškáře.On provokuje jenom proto,aby mohl omílat ty svoje smyšlenky.Zřejmě věří v Goebelsovu poučku.Rozesmál mne s tím soudem.Už ho vidím,jak tam mává tím Provoláním pouze v češtině.....jelikož bylo již hlášeno mnoho zlodějů.Jak se mu potí brýle při dotazu soudce,jak probíhal stanný soud,jak byly plněno znění platného zákona.Jak vysvětluje svůj výrok že civilisté byli zastřeleni z rozkazu.... v době míru a bez soudu.Ani přítel Milouš mu nepomůže se svým zákonem Všechno bylo jinak.
Rád se připojím.Mám podezření,že může být naplněna podstata jednoho trestného činu.
Nicméně nekončící diskuze Josefa Doškáře jsou velice poučné.Pro historického badatele jsou nádhernou ukázkou,jak se v totalitních režimech/nacismus a komunismus/ vypořádávali se svými odpúrci.
1.Udělit nálepku..žid,méněcenná rasa,,nácek,kulak buržoa,obhájce nacistůA lze již do něj kopat.
2.Systematicky mu podsouvat nevyřčené.. schvalování atentátu na Heydricha,výstavba pomníku nacismu,rozvracení republiky,vyčteno ze sudetoněmeckého tisku.Teď lze už řádně kopat veřejně
3.Nějaká ta lež se ztratí.Walter ředitel za komunistů,Horáková agent imperialismu,Tichý...ani nemluvím.A to už je člověk mimo společnost.A na takové je potřeba jinak než podle zákonů.Pořádně mu zakroutit krkem.
Naštěstí era těchto lidí,kteří netrpěli za žádného režimu, je díky demokratické společnosti za námi.I když se stále sem tam nějaký vynoří

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Waltře, spravedlivá poprava osmi nacistů z 2.6.1945, byla opakovaně zkoumána československými, českými a německými orgány. Nikdy nebylo shledáno žádné pochybení. Pokud tvrdíte opak doložte to. Ne jednou větičkou naprosto neurčitou, ale zcela konkrétním výrokem soudu. Opakovaně vám říkám, každý je nevinen dokud mu není vina prokázána, presumpce neviny. To vám nic neříká. Na osm popravených nacistů existuje jednoznačný rozsudek, za branné pohotovosti státu, v oblastech, kde je vyhlášeno stanné právo, za porušení podmínek stanného práva, je rozsudkem rozkaz velícího důstojníka. To je jediný možný postup podle tehdy platných zákonů. To, že to nejste schopen pochopit, svědčí buď o vaší určité omezenosti nebo nadržování či schvalování trestných činů spravedlivě odsouzených nacistických zločinců.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Vina se vždy prokazuje u soudu.Jak proběhl stanný soud?Pečlivě jsem si pročetl prvorepublikový zákon O soudním řízení stanném,Benešův dekret o kontinuitě právního řádu a zákon O Obraně státu,který motáte s brannou pohotovostí státu,mobilizací,která je ale také jeho součástí. V HLAVA VIII.
Trestní ustanovení- je v §166 až §193 přesně popsáno za co lze trestat a jaká je sazba.
Nic z vašich domněnek jsem tam nenašel.Pokud na nich trváte,dejte číslo zákona a příslušný paragraf.To snad svedete a není o čem diskutovat.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Vygooglujte si pana Waltře hesla stanné právo, branná pohotovost státu, obranné zpravodajství. Pokud jste schopen to dát dohromady, tak pochopíte co tady plácáte za hlouposti. Neodpověděl jste, zda máte nějaký soudní výrok, že pplk Sekáč jednal v rozporu se zákonem.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Asi vám dělá potíže pochopení psaného textu.Na rozdíl od vás jsem se s těmi zákony seznámil a nic co by podpořilo vaše tvrzení jsem tam nenašel.Naopak.Vy máte soudní výrok,že Sekáč jednal v souladu se zákonem.Tak prosím jeho znění,tzn.Název zákona a příslušný paragraf ,podle kterého jednal.Bude naprosto jasno a o to snad jde!Jinak na další kafomlejnkové odpovědi nemá cenu reagovat.
A proč jsem taháte OBZ?Zločinnou organizaci v rukou zločinné KSČ a NKVD,pod velením popraveného zločince Reicina a soudce Vaše,známého z justičních vražd .Že by jste byl součástí?To by sedělo

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Mám pro vás jednu ze zásad trestního stíhání, říká se jí presumpce neviny. Do té doby než je vina pravomocně prokázána se na každého musí pohlížet jako na nevinného. Předložte jediné soudní rozhodnutí podle kterého by měl být pplk. Sekáč něčím vinem, nebo mlčte a nepomlouvejte. Pokud je země v branné pohotovosti, tak vše spadá pod pravomoc vojenského obranného zpravodajství. Armáda řídí četnictvo, pro své potřeby může zabírat soukromý majetek, do 24 hodin nastupují zálohy aj., ale to by jste měl pane Waltře vědět. Pokud ne, tak je mně líto cvikovských občanů, že měli, tak neznalého starostu. Vedle soudce Vaše, řádil na lounsku stanný soudce Tichý, otec Jana Tichého, důkazy jsou volně přístupné v Litoměřicích ve Státním archivu např. justiční vražda staré nemocné ženy, babičky, paní Gebertové. Zvlášť otřesný případ, neměla nárok na svědky, na německy mluvícího advokáta, na tlumočníka a ačkoliv přísahala před bohem, že je nevinná, tak za 5 hodin od začátku procesu visela i s dvouhodinovou povinnou přestávkou.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Výborně!Takže jak byla dodržena presumpce neviny těch 8 zastřelených němců.Jak byla pravomocně prokázána?Ostatní samozřejmě znám.Akorát neznám podle jakého konkrétního § bylo povoleno Sekáčovi mučit civilisty a nechat je postřílet.A vy mi ho nechcete a nechcete sdělit.Proč?Snad to není pro vás problém.Nejsem vševědoucí a rád se poučím.Kdy se dočkám?
Jinak plete zas dohromady hrušky a jablka.Mobilizace byla vyhlášena v roce 1938 a OBZ vzniklo z podnětu NKVD v r. 1945.
Tzv. lidové soudy vznikly díky tzv.Velkému retribučnímu dekretu.E.Beneše.Bylo to dílo natolik nedokonalé,že dle Ústavu pro studium totalitních režimů umožňovalo mnohé excesy.Je tedy potřebné vidět i vinu tvůrce takového zákona,jimž nebyl nikdo jiný než Edward Beneš.Ten také jednotlivé soudce jmenoval.Na stránce www.holocaust máte dokonce fotku.Sám ministr spravedlnosti Drtina přiznal pochybení...Je patrna jak z některých rozsudků Národního soudu, tak i z rozsudků mimořádných lidových soudů, a to častěji a spíše ve výrocích o trestu než o vině. Vzhledem k tomu, že zejména nebylo opravné soudní instance, nebylo lze tomu zabránit ...konec citátu.Nicméně lidové soudnictví pochválil...mohu s plnou odpovědností svého úřadu znovu opakovat, že splnilo svědomitě a úplně, pokud to bylo v lidských silách, svůj úkol.
Neznám konkrétně spis p.Geprtové.Ale vím,že nebyla sama.Podle předpisů soudce vydal trest smrti,pokud byla tzv tři negativní svédectví.Takto byl vynesen trest smrti u mnoha dalších.
Proto suďmne především ty,kteří takové soudy a zákony zosnovali.Bez možnosti opravné instance s vykonáním trestu do dvou hodin.Pan Tichý st. musel především respektovat hlasování soudců z lidu,kterými byli čtyři političtí vězni.Ty kupodivu nezmiňujete.Proto si myslím,že házení všeho na otce pana Tichého je pouze další účelové politikum nerespektující celková historická fakta
Navíc bylo soudnictví již tehdá prostřednictvím OBZ v rukou zločinné KSČ zahlcováno udáními.Dnes je prokázáno,že zákon byl zneužit v mocenském boji komunisty,kteří využili toho,že pouhé obvinění stačilo k ztrátě hlasovacího práva.Tak bylo před volbami obviněno několisetisíc lidí,což v Čechách ovlivnilo výsledky voleb ve prospěch komunistů.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Vážený pana Waltře, osm spravedlivě popravených nacistů bylo přistiženo dne 2.6.1945 při trestném činu, nedovolené držení vojenské výzbroje, vojenských střelných zbraní za vyhlášení stanného práva, kdy tento čin se trestal hrdelní sankcí. Za branné pohotovosti státu má veškeré pravomoci, vyšetřovací, soudní a výkonou ve svých rukách příslušný vojenský velitel. Na jeho pokyn byly vykonány domovní prohlídky, byly nalezeny zbraně, následně vydal vojenský velitel rozsudek ( rozkaz, dle své pravomoci). Tímto rozkazem nechal popravit osm zločinců, kteří měli u sebe vojenské střelné zbraně, ostatní odsunul i s rodinami do sovětské zóny Německa. Zákon 16/1945, Velký retribuční dekret, byl vyhlášen a nabyl ihned platnosti až 19.6.1945 až na základě tohoto zákona mohly začít fungovat stanné soudy po kterých tak voláte. Stanné soudy začaly v podstatě fungovat až po prvním lednu 1946, kdy skončila branná pohotovost státu a popravili 735 osob z nichž Němců byla přibližně polovina. Soudce Tichý vedl celý proces, on zamítal svědky a tlumočníka, on odmítl ustanovit paní Gebertové advokáta s kterým by semohla domluvit ve své rodné řeči, tedy německy. O vině pak rozhodoval senát složený s Tichého a čtyř individuí, které si prolustrujte, než je začnete hájit. Mně samozřejmě vadí také, že KSČ není zločinecká organizace, ale to je skutečnost. KSČ nebyla nikdy označena za zločineckou organizaci na rozdíl od NSDAP, SS, SA a podobných organizací. Sám vidíte, že pplk. Sekáč postupoval podle tehdy platného práva a potrestal jediným možným trestem provinilce za držení vojenských střených zbraní a to trestem smrti zastřelením. Za držení radií, chladných a loveckých zbraní byli ostatní provinilci odsunuti do sovětské zóny Německa i s rodinami i když mohli být pachatelé těchto trestných činů také popraveni. Prosím pane Waltře, veďte diskusi konstruktivně a pokud máte důkazy nejlépe v písemné formě, tak je uvádějte nebo na ně odkazujte. Děkuji Miloš Novák.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Když jsem se v tomto popůlnočním výlevu dopočítal prvních 10 vyslovených lží, přestal jsem počítat.

Jakou váhu mají argumenty člověka, který si plete MIMOŘÁDNÝ LIDOVÝ SOUD se "stanným soudem"? Který člověka zastřeleného na útěku označí jako "spravedlivě popraveného"? Který chce lustrovat poválečné antifašisty? Atd.

Novák ignoruje dokumenty a svědectví, dokonce nezná ani ten Benešův dekret. Nepřečetl si v Městských novinách č. 21, jaká situace vedla k vyhlášení stanného práva v České Lípě. Neví, že lhůta k odevzdání zbraní a nakradených věcí byl 12. květen (i pro Čechy - plakát byl totiž vytištěn pouze v češtině!) - a nevztahuje se tedy k 2. červnu v Boru, atd. atp.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Nechci se vám do toho vměšovat, vaši svědkové uvádějí lhůtu k odevzdání zbraní do 30. května a pod. / nebudu to hledat/. Kdybyste měl pravdu, že zbraně měly být odevzdány do 12. května, tak ti co měli zbraně 2. června 45, měli problém.
Němci udávali své spoluočany. Vojácí šli najisto. Případ M. Wernerové potvrzuje i výpověď vašeho svědka. Po první prohlídce nic nenašli. Udělali prohlídku opakovaně a ptali se na kufříl. Kufřík byl při druhé prohlídce nalezen . Wernerová se přiznala a hodila to na svéhpo milence/ schoval si ho u ní jeden " vlkodlak"/ atd. atd.
V BOru se na náměstí žádné šibenice nestavěly to jsou pohádky nacistických pohrobků, které do omrzení opakujete. Vyhlášení stanného práva včetně odevzdání zbraní potvrzují i dosud žijící svědci.

Stanné právo bylo vyhlášno v Boru v české i německé řeči. Bylo též vybubnováváno městským sluhou a bylo čteno v české i německé řeči.
I to uvádějí svědkové.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Tichý, vy už počítejte ovečky, když jdete spát a ani těch se nikdy nedopočítáte. Jinak opět zákon, 16/1945, §25, odst.(1), Pro řízení před mimořádnými soudy lidovými platí zásady řízení před soudy stannými,.... Z tohoto důvodu se běžně mluví o mimořadných lidových soudech jako o soudech stanných. Jednostupňové řízení, bez možnosti odvolání, bez možnosti milosti, rozsudek smrti se vykoná dvě hodiny po vynesení rozsudku. To by jste měl jako syn, stanného či mimořádného lidového soudce vědět. To, že je někdo nazýván vámi poválečnýn antifašistou, neznamená, že nebyl členem NSDAP nebo STB. Pokud uvádíte č. Městských novin, napište, které město je vydává a rok vydání, Vyhláška o stanném právu byla platná i 2.6.1945, to dobře víte. Uředními jazykem byla 12.května v Novém Boru čeština, tak byla vyhláška vydána v jazyce českém. Co vám na tom připadá divného?

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Citace.... Za branné pohotovosti státu má veškeré pravomoci, vyšetřovací, soudní a výkonou ve svých rukách příslušný vojenský velitel. .....Jistě toto tvrzení opíráte o zákon a příslušné ustanovení.Proč ho před veřejností tajíte?Kdy to hodláte odtajnit?Děkuji za odpověď

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Waltře, zadejte si třeba wikipedii, heslo obranné zpravodajství, tam je vše poměrně slušně popsané, tak to snad pochopíte. Vyhláška o stanném právu je na www.lidice.cz, ale to už jsem vám psal.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Nováku, to Jiří Waltr ze Cvikova nepochopí.
Ten uznává pouze zákony a pořádkyTřetí říše. Tak byl vychován. Krev není voda. Nechce nám stále sdělit na které frontě jeho předci bojovali. Komunisty nenávidí možná proto, že když jeho předci bojovali proti bolševikům, tak to možná někdo z těch jeho příbuzných schytal.
Zase na druhou stranu nechali ho ti naši komunisté vystudovat, což jeho chráněnci /za Protektorátu/ naše studenty nenachali.
Walter v tom má chaos.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pan Josef Doškář je sice skvělý politruk,ale velice špatný znalec historie.Ani nesleduje,narozdíl ode mne,skvělý seriál Heydrich-konečné řešení.Tam by se dozvěděl,že češi mohli studovat,ale na Německých školách.Medicinu a všechny technické obory.Ve středním i vysokém školství.
Skvěle ovládáte demagogii,manipulaci,podsouvání.Klobouk dolů.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Tak za prvé!
Češi se píše velké Č, pane magistře.
Jinak sleduji na rozdíl od Vás, velmi pečlivě seriál Heydrich- konečné řešení!
Mluvíte za tehdejší Němce a mluvíte i za Heydricha. Vy nejenže za něj mluvíte, vy ho i obhajujete!
Všichni moji příbuzní, kteří studovali za Protektorátu mně tvrdili, že studovat jako Češi nesměli.
Takže, já tady mluvím stále o Češích, kteří za za Protektorátu nesměli studovat!

Vy mluvíte o jiném Protektorátu. Mluvíte o Protektorátu a o lidech, kterým se v něm žilo dobře a mohli i studovat. Takové Čechy já neznám a neznali je ani moji rodiče.

Je to zřejmě tím, že moji rodiče bojovali proti nacistům , zatím co vaši rodiče se zúčastnili, jako občané Třetí říše, totální války, kterou aktině podporovali. Vaši předci zabíjeli spojenecké vojáky,
to moji předkové nedělali a je to zřejmě velmi zásadní rozdíl, který je znát i v diskuzi!

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Josefe Doškáři!Soubor a váš diskuzní příspěvek jsem si stáhl.Poslouží jako listiný důkaz u soudu.Jistě jsou vaše tvrzení podložena a při soudním řízení je doložíte.Doufám,že máte dost peněz na finanční odškodnění.Zdraví Mgr.Jiří Walter
Osobně mne nejvíce bude zajímat,jak někdo vězněný nacisty ,stihl při tom zabíjet spojenecké vojáky.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Waltře, neodpovědel jste zejména na to, že obhajujete Protekrát a Heydricha. Bylo by dobře kdybyste doložil kolik Čechů za Protektorátu smělo studovat. Bylo by dobře, kdybyste doložil kolik českých škol za Protektorátu nebylo zavřeno.
V případě, že všichni vaši předkové byli vězněni v nacistických žalářích v letech 1938 až 1945, pak je zřejmé, že nemohli zabíjet spojenecké vojáky.

Neustále se vyhýbáte informacím o vašem přežití komunistického teroru ve Cvikově a o vašem odboji za tohoto režimu. Vyhazoval jste do vzduchu vlaky? Přerušil jste vlakové spojení mezi Svorem a Jablonným v Podještědí? Co studium marxismu leninismu?
Také zdravím. Přeji brzké uzdravení. vltavín

Nahoru

Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Na takto nazvané poradě mimo jiné A. Hitler pronesl tato slova:
„15. březen byl můj velký omyl. Lituji, že jsme s Čechy nenaložili jako s Poláky. Události 28. října a 15. listopadu ukazují, že Češi nezasluhují jiný osud... Z toho důvodu nařizuji: Zastavení českých vysokých škol na tři roky. Jakékoliv demonstrace dát ihned potlačit... Nebudu se ostýchat do ulic postavit třeba i děla. Do každého hloučku se bude střílet kulomety. Bude-li ještě nějaká demonstrace, srovnám Prahu se zemí...“.
Výsledkem porady bylo rozhodnutí o uzavření českých vysokých škol na dobu tří let, zatčení a popravení vedoucích představitelů studentské organizace a internace stovek studentů v koncentračních táborech.
V noci ze 16. - 17. listopad došlo k rozsáhlému zatýkání v řadách českého studentstva, a to nejen v Praze, ale i v Brně a Příbrami. Studenti zatčení v Praze byly internování v bývalých Dělostřeleckých kasárnách v Praze-Ruzyni. Zde došlo i k popravě devíti představitelů studentských organizací.
Jmenovitě se jednalo o:
JUDr. Jaroslav Klíma - předseda Národního svazu českého studentstva v Čechách a na Moravě
JUC. Josef Adamec - jednatel Národního svazu českého studentstva v Čechách a na Moravě
JUDr. František Skorkovský - předseda zahraničního odboru Národního svazu českého studentstva v Čechách a na Moravě
PhDr. Jan Weinert - předseda Svazu českého studentstva v Čechách
JUC. Bedřich Koula - jednatel Svazu českého studentstva v Čechách
Václav Šaffránek - zapisovatel Svazu českého studentstva v Čechách
MUC. Jan Černý - studentský aktivista
Ing. Marek Frauwirth - studentský aktivista
Doc. PhDr. Josef Matoušek - předseda studentského odboru výboru Národního souručenství.
V následných dnech bylo 1200 studentů internováno v koncentračním táboře Sachsenhausen-Oranienburg.
Vysokoškolské objekty byly dány k dispozici gestapu, SS, wehrmachtu a německým vysokým školám. Některým českým studentům se podařilo před zatýkáním uprchnout přes Slovensko, Maďarsko a Balkán k naší zahraniční armádě, jako například Josefu Sommrovi, který bojoval na Středním východě a v Africe.
Ve Velké Británii došlo u příležitosti prvního výročí tragických událostí v Praze ke schůzi představitelů studentů 26 národů. Tato schůze, konající se v Caxton Hall v Londýně, přijala „Prohlášení spojeneckých studentů k 17. listopadu“, které je považováno za faktické vyhlášení 17. listopadu Mezinárodním dnem studentstva a ve kterém se mimo jiné praví:
„...My, studenti Velké Británie, všech jejích dominií a Indie, Severní a Jižní Ameriky, Sovětského svazu, Belgie, Československa, Francie, Řecka, Číny, Holandska, Norska, Polska, Jugoslávie a všech svobodných zemí, abychom uctili památku popravených a umučených studentů, kteří jako první zvedli svůj hlas na znamení odporu proti nacistickým utlačovatelům roku 1939, prohlašujeme 17. listopad Mezinárodním dnem studentstva...“
„...Prohlašujeme, že 17. listopad není pro nás pouze dnem, kdy studenti celého svobodného světa vzdávají poctu svým mrtvým československým kolegům a všem těm, kteří trpí stále ve vězeních a koncentračních táborech, avšak též dnem, kdy si připomínáme a budeme stále připomínat ideály, pro něž tito studenti trpěli a stále trpí...“
„...My, kteří dnes s ostatní mládeží tvoříme jednotu, ucelenou frontu proti všem druhům fašismu a nesvobody, bez rozdílů politických, národnostních a náboženských, kteří se zbraní v ruce bojujeme na všech bojištích za svobodu svého lidu, skláníme se před oběťmi barbarského násilí, posíleni jejich příkladem vybojovat budoucím generacím lepší a spravedlnější budoucnost. 17. listopad bude pro nás navždy dnem, kdy studentstvo celého světa uctí na svých školách nejen památku popravených československých kolegů, ale i dnem, kdy si znovu a znovu připomeneme ideály, za které tito hrdinové padli...“
Tento text přečetl Opletalův přítel a jeden z organizátorů protestů u příležitosti oslav 28. října 1939 v Praze Lubor Zink. Byl to právě právě pohřeb studenta medicíny Jana Opletala, uskutečněný dne 15.11.1939, který se změnil v tichou demonstraci proti okupaci Čech a Moravy nacisty, a proto Adolf Hitler následně dne 16.11. v Berlíně svolává výše zmíněnou poradu, kde rozhodl o brutálních akcích proti českým a moravským vysokým školám a i proti celému národu.Pane Waltře to je historie, kterou nikdy nezměníte. S pravdou nelze diskutovat a vy se o to již poměrně dlouho snažíte. Pokud jste duševně nemocen, tak se s duševní poruchou již dále veřejně nechlubte a začněte ji léčit. Začněte třeba u psychologa pana Miroslava Hudce, je to velmi zkušený lékař-psycholg, jistě vám rád poradí a s léčbou pomůže.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Velice vtipné.A otázka,,,už jste našel ten patřičný zákon a § podle kterého jednal pplk.Sekáč při střelbě do civilistů na Náměstí v NB?Jak dlouho budete napínat veřejnost?Nebo takový zákon a § neexistuje?To by byl ale trestný čin s následkem zabití.
Takže nenechte se pane Novák prosit a sem s ním!
Pplk.J.Sekáč jednal při popravě civilistů na Novoborském náměstí podle
Zákon č......... z roku....... §.......
jak jednoduché,že

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pan pplk.Sekáč, jednal za branné pohotovosti státu, kdy bylo vyhlášeno stanné právo. Měl tedy veškeré pravomoci k vyšetřování trestné činnosti a k vydání rozkazu a i exekuci. To jsem vám již pane Waltře psal, buď to úmyslně odmítáte, anebo vám to z hlavy bere jakýsi Alzheimer. To je ten Němec co schovává věci. Jinak to začíná pozvolně a nenápadně, třeba i poruchami paměti, zmateností, pak následují změny chování a osobnosti a vše končí demencí.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pokud platilo stanné právo,tak popište jak proběhl stanný soud v intencích zákona O soudním řízení stanném.
...Měl tedy veškeré pravomoci k vyšetřování trestné činnosti a k vydání rozkazu a i exekuci...konec citace.Tak prosím ten zákon a §.,..podle kterého měl ty veškeré pravomoce.
Pochlapte se pane Nováku!
A nepodsouvejte mi zas nějakého Němce Alzheimera,nebo vltavím z toho udělá mého nevlastního otce,co střílel z děla po spojencích :-))

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pane Waltře, opakuji, že zákon 16/1945, Velký retribuční dekret, kterým se zřizovali stanné-mimořádné lidové soudy byl vyhlášen až 19.6.1945. Téhož data i nabyl účinnosti. Poprava byla 2.června. Pplk. Sekáč postupoval za branné pohotovosti státu za vyhlášení stanného prava plně v souladu se svými pravomocemi a nemohl se obracet na soudy, které neexistovaly. Vše jsem vám již vysvětloval v předchozích příspěvcích na ně vás taktéž odkazuji. Doporučuji vám večerní procházku a pak se na to znovu podívejte, když to nepůjde, tak je to vážné, navštivte psychologa pana Hudce, určitě vám pomůže. Děkuji Miloš Novák.

Nahoru

Pane Nováku!

Protože patříte k přátelům historika Doškáře, jistě jste už četl i tohle (zprávu si vyžádalo vedení města a je uložena na MěÚ):

Podle zprávy Vojenského historického ústavu „již 11. července 1945 označilo 1. odd. Hlavního štábu čs. armády POPRAVY ZAJIŠTĚNÝCH NĚMCŮ za aktivitu nižších velitelů a nařizovalo zamezení ´svévolných činů jedinců´. ... Faktem zůstává, že (i přes různá verbální vyjádření různých politiků, včetně presidenta Beneše) měl být v Československu po osvobození obnoven předválečný právní řád. Česká historiografie v posledních dvou desetiletích hodnotí tyto skutky převážně jako excesy a NEZÁKONNOSTI.“ (konec citátu)

Takže se už konečně se svými právnickými rozbory laskavě jděte vycpat, když to mám napsat slušně!

Nahoru

Re: Pane Nováku!

Pane Tichý!Beneš neměl co prohlašovat,protože sám určil svým dekretem O obnovení právního pořádku č.11/1944,že dnem 4.5.1945 končí období nesvobody a platí právní řád první republiky v plném rozsahu

Nahoru

Re: Pane Nováku, pozor, Jan Tichý se rozjel!

Podvodník Jan Tichý vyhrožuje! Jan Tichý podvedl ZM Nový Bo., Podvod provedl společně s Mgr. Loveckou, když tvrdili na ŹM , že mohou dokázat v archivech, že popravení provinilci nebyli nacisté!
Na základě tohoto lživého tvrzení ZM, rozdílem jednoho hlasu, pomník nacistů a esesáků odsouhlasili.
Podmínka k souhlasu nebyla dodržena.

Nahoru

Re: Pane Nováku!

Vůbec mne nebaví v krásném odpoledni se "hrabat" v dokumentech.
Tak aspoň krátce:
Porevoluční události v Boru u České Lípy- výsledek šetření Oblastní úřadovnou státní bezpečnosti Česká Lípa, ze dne 19.2.1948,který potvrzuje ,že poslední termín odevzdání zbraní byl stanoven na 31.5.1945, do 24.00 hod..Vyšetřovatelé potvrdili porušení stanného práva a výsledek rozkazu. / Archiv Ministerstva vnitra Kanice u Brna –titulní strana dopisu plus výsledek šetření popravy 2.6.1945 v Boru/.

Nahoru

P.S.:

To sice ve zprávě (psané až po dvou letech v červenci 1947, nikoli tedy 1948) opravdu je. Ale taky tam je uvedeno 8 popravených (místo skutečných 7!), a že byli pohřbeni NA lesním hřbitově (místo ZA hřbitovem). Aby to líp vypadalo...

Tuto slohovou práci podepsali František Jarolím, kancelářský oficiál a Emil Jarolímek, št. strážmistr SNB. Nikoho nevyslýchali (v červenci 1947 ani už nemohli) a nic nevyšetřovali, zpráva žádné přílohy nemá. Jen opisovali z rozkazu a zbytek si "domysleli".

Žádný dokument o vyhlášení lhůty v Boru neexistuje. Proč tu hodinu neuvedl v rozkazu ani pplk. Sekáč? Že by na tak důležitý fakt zapomněl?

Nahoru

Je to marné a hlavně zbytečné! A to je advent.

Pane Tichý jste podvodník, vždyť tu lhůtu uvádějí Vaší svědkové! Až budu mít čas tak Vám ji asi po padesáté pošlu. Jste podvodník a navíc ztrácíte paměť!
Jak můžete tvrdit, že kontrola byla slohové cvičení. Kde na tento blábol máte svědky!

Nebo, je to opět Vaše prý, zcela jistě, říká se, ....
Nebo, to říkal syn pana Trägera, tehdá pětiltá ED.....
Oni do Boru, ani nejeli. Napadá mne to samé co u hnědého růženína/ hnědele/. Pane Tichý, proti němu jste zlatej!

Jinak výpověď Jiřího Rosického se starostou Taislerem dne 2.6.45 na radnici je jasná. Hovoří se v něm jasně o neodevzdání zbraní v době stanného práva, hovoří o něm i kronika pluku a hovoří o něm i zpráva ze Státního archivu!
Potvrzují to i dosud žijíci pamětníci!

Nahoru

Re: Pane Nováku!

Pan Doškář vždy překvapí svojí zásadovostí.Jednou si postěžuje,že jeho otce,hrdinu,komunisté neuznali,protože jim vadila jeho četnická minulost.Vzápětí se však odvolá na výsledky šetření SNB z února 1948!Vskutku impozantní.Pokud by ho zajímaly skutečnosti,zveřejněné třeba Ústavem pro studium totalitních režimů,věděl by, že SNB,v té době již byla plně ovládána komunisty a OBZ popraveného zločince Reicina.A že byla úkolována nikoliv vyšetřovat tyto zločiny,ale obhajovat je.Nejkřiklavější je příklad válečného zločince Karola Pazúra,Hlinkovce,člena jednotek Třetí říše na Slovensku,který se v závěru války po zajetí stal nadšeným komunistou.Proslul masakrem 285 Němců a Slováků-starců, žen a dětí.Sám bestialně pozabíjel několik nemluvňat.V r. 1947 odsouzen soudcem Rašlem/odsoudil i Tisa/ k 20letům žaláře.V roce 1948 již byl propuštěn a do vězení šel naopak Rašl.
Karol Pazúr dožil jako vysoký funkcionář Svazu protifašistických bojovníků,které tak obdivujete.
O takové kádry a zločinné organizace opírejte svá tvrzení.

Nahoru

Veterán studené války! Padlej / na hlavu/!

S vámi se již dávno po několikráte nebavím. Vyčistěte si boty a jeďte k soudu. Řekněte nám něco o svých předcích zda bojovali, nebo nebojovali proti Spojencům.
Vždyť vy jste skutečně zcela mimo, padlej na hlavu. Minule jste vzpomínal na Magora to mně už také napadlo. Magor s malým m a jestli lidi co obhajují Protektorát a Heydricha jsou náckové, tak jste i nácek a určitě největší ze všech co do těchto i novin píší.
Vykašlete se na mého otce a mluvte si o svém voterovi.
A povězte něco o svém Třetím odboji, hrdino, a začněte hodnotit sebe a své nejblžší příbuzné. Podle toho jak hodnotíte druhé, tak to umíte!
Přečetl jsem si vás ještě jednou. Skutečně magor! Nehusita. Veterán studené války a padlej / na hlavu/, zatím bez pomníku!!!
Nedolezejte! Zatej Tichej!
Zapaluji třetí svíci.

Nahoru

Re: Veterán studené války! Padlej / na hlavu/!

Pane Tichý, nesplétejte nahodilá slova do vět jiných významu. Buď zveřejněte celý dokument anebo na něj udělejte odkaz. Všechno co jste vypátral bylo vždy jinak. Vy jste rozeštval a rozdělil novoborské občany. Nebudu vám odpovídat na jednu větu, bůhví odkud. Držte se zákonů, pak rozhodnutí na základě zákona, vyhlášek, to lze dohledat. Zbytek už jsou nějaké vaše sesmolené bláboly, pokud máte vyjádření nějakého historika, zveřejněte ho celé nebo na něj odkažte. Jinak dnes bylo venku nádherně a na Klíči úžasně o hodně jste přišel pane Tichý. Miloš Novák

Nahoru

Re: Pane Nováku!

Pane Waltře, šetření o spravedlivé popravě osmi nacistických zločinců bylo ukončemo před únorovým násilným uchopení moci KSČ v roce 1948. Bavte se o Novém Boru, víte o tom, že nacisté z Nového Boru se podíleli na vraždách ve waršavském ghetu. Jeden z novoborských esesáků se podílel na největší masové vraždě civilního obyvatelstva během 2.světové války, v Kyjevě, Babi jar. Otevřete si poslední novoborský měsíčník a přečtěte si o dvou hodných lidech, bratrech Pfohlech. Oba dva jsou nacisté a ten co tady zůstal navíc ještě agen STB. Proti takovému zkreslování dějin je třeba neustále bojovat. Jinak od Pazúra se současný Svaz českých bojovníků za svobodu distancuje.

Nahoru

Re: Pane Nováku!

Můžete upřesnit,kdy se stali Pfohlové nacisty?

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Vážený pane Nováku!Nemystifikujte nás,že stanné soudy byly zřízeny až retribučním dekretem.Pokud jste ho vůbec četl, není tam ani zmínka o stanných soudech.Stanný režim byl součástí prvorep. právního řádu po celou dobu její existence a byl užit např.na Slovensku,nebo Podk.Rusi.Dekretem E.Beneše byla stvrzena kontinuita čsl. právního řádu.
Takže vysvětlete,proč se pplk.Sekáč neřídil platnými čsl.zákony.
Pokud se řídil jinými,jak tvrdíte, prosím jejich název a příslušný §.
Pár písmenek a číslo.Jak jednoduché.
A ušetříte práci panu Hudcovi.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

To je marný vysvětlování, jako kdybyste do dubu mluvil, pane kolego.

Novák si prokazatelně myslí, že před dekretem o zřízení mimořádných lidových soudů všechny ostatní soudy (= ty řádné) vůbec neexistovaly, nebo byly dekretem ZRUŠENY!? To by znamenalo, že "běžné" loupeže, vraždy, znásilnění nebylo možné soudit? Nebylo by možné se ani rozvádět, dědit, adoptovat, vysoudit alimenty atd.?

Možná, že studoval narychlo v Plzni o víkendech. Spíš ale ani to. Ani ve škole nedával pozor :o)

A neumí číst. Par. 24 odst. 4 dekretu výslovně říká: Mimořádné lidové soudy se zřídí v sídlech krajských soudů, každý senát mimořádného lidového soudu může však zasedati, ukáže-li se toho potřeba, v kterémkoli místě soudního obvodu.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pane Tichý a Waltře, znovu opakuji, že případ spravedlivé popravy byl několikrát přešetřen. Pan pplk.Sekáč, postupoval v souladu s tehdy platnými zákony, to jsou opakované závěry orgánů, které vše šetřily. Pokud máte jiný názor, tak mluvte konkrétně, kde pochybil pplk.Sekáč a jak měl postupovat, podle jakého zákona a §, na jaký soud, prokuraturu či soudce, prokurátora se měl obrátit. Vycházejte z tehdejšího stavu a hlavně z písemných důkazů a ne z blábolů a smyšlenek Jana Tichého. Jinak pplk. Sekáč byl v roce 1948 ůkladně zavražděn, zastřelen ze zálohy. Dodnes jeho vražda nebyla objasněna. V kalných hnědých vodách, kde se dnes pohybujete by se o tom snad něco mělo vědět. Pane Tichý, opětovně vás upozorňuji, že československé pohraničí bylo do 9.května německé území a byly zde německé soudy. Pro intelektuálně limitované lidi uvádím, od 9.května v navráceném československém pohraničí žádné československé soudy nebyly, ty se zřizovaly postupně. Za branné pohotovosti státu velí policii, četnictvu armáda.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Takže poslední jasné vysvětlení.Zákon O stanném právu soudním platil za 1.republiky a dekretem Beneše opět od 4.5.1945.Zde máte důkaz-vyhlášení stanného práva na Liberecku v r.1938.
http://www.fronta.cz/foto/stanne-pravo
Všimněte si
1.Vyhláška v obou jazycích
2.vyznačení trestných činů
3.Potrestání smrtí
Srovnejte s Provoláním v České Lípě.Pouze v češtině,důvod trestné činy rozmáhající se krádeže v obchodech,autech atd.ANI SLOVO O TRESTU SMRTI A ZA CO.Ano okres byl v režimu stanného práva,KTERÉ ALE NEVYHLÁSILA ARMÁDA,nýbrž civilní správa Čsl.Národní výbor v České Lípě.
ODPOVĚDNOST ZA PROVEDENÍ BYLA DÁNA STAROSTŮM JEDNOTLIVÝCH OBCÍ,nikoliv Sekáčovi.Pplk Sekáč pokud tedy zjistil nález zbraní,měl o tom podat zprávu NV a zajistit dotyčné.
DALŠÍ BYLA POVINNA ZAJISTIT CIVILNÍ SPRÁVA DLE ZÁKONA-tzn soudní řízení v celém rozsahu.Senát nemusili být profesionální soudci.
Byla doba Zvýšeného ohrožení republiky,máte pravdu.Pplk.Sekáč tedy mohl postupovat také dle tohoto zákona a ustanovit vojenský soud.Dal se uplatnit i proti civilistum a v jednotlivách § jsou přesné tresty k jednotlivým činnům.NESMĚL ALE CIVILISTY TRESTAT SMRTÍ!!
Jak vidno,pplk.Sekáč NEDODRŽEL ani jedno.
Víc se nedá dohledat.Platné zákony jsou jasné.A ani já už více nemám co dodat.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pane Růženíne, máte to marný. Miloše Nováka nepřesvědčíte.Je to sečtělý vzdělanec a právník jak víno.Třeba studoval na Sorbonně.Nebo v Heilderbergu nebo Göttingen,ale to je zase to Německo.Nebo ohromoval v Cambridge či Oxfordu, kdo ví?Píše,že krom jiného pro něj je zdrojem Wikipedie.Připomíná tím jednoho bejvalýho borskýho předrevolučního měniče peněz . Ten se tím taky ohání.Vrací se jako Bumerang.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Pane Waltře, vyhláška byla vyhlášena v úředním jazyce, jazyce českém. k bodu 1) Opomněl jste, že němčina jako úřední jazyk v Novém Boru skončila ve 23.00, 8.května 1945, němčina po tomto datu nebyla úředním jazykem. K bodu 2) Ve vyhlášce byly jasně stanoveny povinnosti odevzdat veškeré zbraně, vlastní, nalezené....Tato vyhláška byla vydána na rozkaz cituji ...sovětského ruského velitele, Okresním národním výborem v České lípě, po převzetí velení nad okresem Česká lípa Československou armádou, od Rudé armády převzal velení nad okresem Česká lípa pplk. Sekáč. k bodu 3) ve vyhlášce je jasně napsáno....Nedodržení tohoto provolání bude co nejpřísněji trestáno dle stanného práva....Za stanného práva lze potrestat všechny nedodržené vyjmenované povinnosti smrtí, zde je navíc vyhlášeno co nejpřísnější trestání. Vše ostatní co zde uvádíte jsou opět vaše nekonkrétní bláboly. Doporučuji vám se připojit na stránky Ministersva vnitra, na liště klikněte na heslo legislativa, tam je sbírka zákonů od roku 1945. Nastudujte si to od 1/1945 do 31/1945 to by mohlo pro začátek stačit, aby jste se seznámil řádně z celou problematikou. Když z vás pak přestanou padat ty blbosti co tady šíříte, jako pplk.Sekáč se měl obrátit na soudy, aniž uvádíte na jaké, nedokážete uvést jméno konkrétního soudce atd. Tak pak se můžeme bavit třeba i o ústavních dekretech vydávaných presidentem Benešem v exilu.Vím, že je vaše zranění vážné a zvláště ve vašem věku rekonvalescence probíhá zdlouhavě a je zřejmě i nesmírně bolestivá. Tak to zkuste být dnes chvíli na vzduchu a na sluníčku. Já jdu dnes například na Klíč, o víkendu v Novém Boru probíhá akce 50 let zimního stanování na Klíči. Vždyť si nemusíte neustále v zimě hrát na horského myslivce a mít před očima neustále Alpskou protěž, uvědomte si, že pro někoho je to Plesnivec a tak přeci dopadnout nechcete.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Źnalče zákonů Nováku.
1.Jak si mám kliknout na heslo legislativa,když jste celou dobu tvrdil,že to slovo používají jenom hlupáci!
2.Čeština byla na území NB úředním jazykem po celou dobu první republiky.Proto zde bylo vyhozeno ze státních služeb mnoho úředníků,pošťáků,železničářů.Nesložili přísné zkoušky z češtiny dle jazykového zákona
3.Největšími písmeny na Provolání o stanném právu je napsáno,že se vydává na základě šířících se krádeží.Mám originální dokumenty,že se tu kradlo ve velkém.dokonce se věci posílali vagony na Slevensko.Kradl i člen Národního výboru,kronikář z Jablonného zaznamenal i okrádání při divokém odsunu Sekáčovými vojáky.Můžete doložit kolik lidí za to bylo zastřeleno?Děkuji
Pro mne bude vzácná a krásná rostlina alpskou protěží,pro jiného plesnivcem.To záleží na povaze a stylu mluvy.
Na své procházce po Klíči ,přírodní rezervaci,na stanující otužilce nenarazíte.Možná na kamzíky.Prosím vás,netrhejte alpskou protěž,nestřílejte po kamzících z Alp.Oni za to odkud pochází skutečně nemohou.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Není to Vltavínův právní zástupce ten Miloš Novák? Třeba je to tzv.Svatá Trojice- Vltavín, Novák, Uksa.
Kdo z nich je Duch Svatý ,to byl měl vyřešit docent.CHocholoušek s Bumerangem v ruce za přihlížení Dvořáka.

Nahoru

Re: Sonderaktion aktion vom 17. November 1939

Život plný bojů . :

Lorenz Knorr se narodil dne 18. července 1921 v Chebu v rodině aktivisty dělnického hnutí. Rodina měla staré socialistické kořeny, už Knorrův dědeček působil za Rakouska-Uherska v socialistickém hnutí. V domě Knorrových v Chebu se před rokem 1938 scházeli k poradám činitelé německé sociální demokracie a odborů, ale i komunisté z Čech, Bavorska a Saska.
Po absolvování obecné a měšťanské školy se Lorenz Knorr učil (od roku 1935) v Chebu sazečem a knihtiskařem. Od roku 1936 byl předsedou Mladých knihtiskařů okresu Cheb a předsedou chebské organizace Socialistické mládeže. Po absolvování tříleté odborné školy studoval soukromě kaligrafii.
Od roku 1936 se aktivně účastnil protifašistického boje, a to především jako člen ochranných oddílů Německé sociálně demokratické strany (DSAP) a jako přepravce antifašistických tiskovin přes zelenou hranici z ČSR do Bavorska. Po obsazení pohraničí nacisty v roce 1938 působil v Chebu v odbojové skupině socialistické mládeže, byl vězněn a vyslýchán gestapem. Třiatřicetičlenná odbojová skupina, ve které Knorr působil jak jeden z vedoucích činitelů, prováděla i diverzní akce. V aktivní odbojové činnosti Lorenz Knorr pokračoval také během druhé světové války, kdy byl vojákem wehrmachtu.
Po propuštění z britského zajetí se vrátil ilegálně přes zelenou hranici do Chebu. Vzhledem k tomu, že jak on tak jeho rodiče měli v poválečné ČSR statut antifašistů, mohli v Chebu zůstat, ale rozhodli se dobrovolně vysídlit do západního Německa, kde se už dříve ocitla většina německého obyvatelstva z ČSR, podrobená odsunu na základě Postupimské dohody vítězných mocností.
V Německu pokračoval Lorenz Knorr neúnavně v politické činnosti. Stal se spolkovým tajemníkem Socialistické mládeže Německa – Sokolů (Die Falken), byl činný jako novinář a publicista. Deset let byl členem mládežnického a kulturně-politického výboru při spolkovém vedení SPD.
Počátkem 60. let, kdy Spolková republika Německo pod vedením kancléře Adenauera nastoupila ostrý kurz remilitarizace, Lorenz Knorr opustil SPD a společně s dalšími levicovými politiky založil Německou mírovou unii (DFU) a v letech 1961-1985 byl v jejím vedení. Zúčastnil se světových kongresů za mír a odzbrojení ve Vídni, Helsinkách, Ženevě, Moskvě, Varšavě, Stockholmu, Bruselu a dalších městech.
V letech 1963-1967 probíhala proti Lorenzi Knorrovi soudní řízení, neboť označil bývalé hitlerovské generály stojící po válce v čele bundeswehru za válečné zločince, a ti jej za to žalovali. Procesy proti němu byly nakonec zastaveny; v té době přišlo Lorenzi Knorrovi přes 3000 projevů solidarity z celého světa včetně významných osobností.
Od počátku 90. let se Lorenz Knorr angažuje ve Sdružení pronásledovaných nacismem - Svazu antifašistů (VVN-BdA), v letech 1992-1994 byl spolkovým mluvčím této organizace. Aktivně působí v Evropském mírovém fóru. Je pokládán za zásadního odpůrce historického revizionismu.

Jak vy, jako člověk politicky a publicisticky aktivní už přes sedmdesát let, hodnotíte současné česko-německé vztahy? Říká se, že jsou nejlepší vůbec od skončení první světové války.
Ano, ty zásadní konflikty, spočívající v systémových rozporech, byly odstraněny, hlavně pak proto, že po válce došlo k vysídlení většiny takzvaných sudetských Němců. Já ale tento pojem nepoužívám rád…

Proč? Jste přece Němec a chebský rodák. Proč se nepovažujete za sudetského Němce?
Protože jde o umělé označení, z kterého udělali nacisté politický pojem. Pokud si vzpomínám, tak ještě před rokem 1936 toto označení nehrálo zásadní roli. Ale na olympiádě, která se konala v roce 1936 v Německu, prohlásil Goebbels na adresu Němců, kteří přijeli z Československa: Vy nejste žádní občané Československé republiky německého jazyka – což bylo tehdy oficiální označení – vy jste sudetští Němci! V tomto pojmu je totiž obsažen nárok na pohraniční území, osídlená tehdy hlavně Němci. Takže já dodnes tvrdím: byl jsem německy hovořícím občanem Československé republiky!

Vraťme se k aktuálním česko-německým vztahům. Je na nich co zlepšovat?
Ke zlepšení by nepochybně přispěla eliminace činnosti Sudetoněmeckého landsmanšaftu. Z jeho strany je neustále sypána sůl do ran, neustále zní požadavky na odstranění takzvaných Benešových dekretů, což jsou, málo platné, zásadní historické dokumenty. A takové dokumenty prostě nelze odstranit, zrušit, vyjmout je z historie. Článek XIII závěrů Postupimské konference výslovně nařídil odsun Němců z Polska, Československa a dalších zemí. Důvodem byla snaha vítězů druhé světové války zajistit mír a evropskou bezpečnost. Byla to snaha odstranit zdroje neklidu před válkou, a těmi byly bohužel německé menšiny. Tuto skutečnost a hlavně pak rozhodnutí postupimské konference dnes mnozí rádi přehlížejí. Já osobně třeba považuji za možné i jiné řešení, než bylo vysídlení skoro všech Němců z ČSR, ale byla zde nezvratitelná vůle Spojenců, aby bylo co nejvíce Němců soustředěno do Spojenci kontrolovaného prostoru. Tak to svého času prosazoval hlavně Churchill, nikoli Stalin

Jeno aby se pan JT a Walter z e Cvikova znovu probrali!
Růženín se zase pustil do Klause a do Ruska. Je to formát. Úžasně všestranný! Velký přehled od " Husitů", Protektorát, Heydricha. Čím to je, že je tak všestranně odlišný.

Nahoru

Re: Nejčtenější články listopadu 2011

Pane Doškáři!Velice hrubým a lživým způsobem jste urazil moje rodiče.Již jsem přeposlal vaše veřejné tvrzení do advokátní kanceláře.Jedu za bratrem a domluvíme postup.Myslím,že vašemu věčnému nepodloženému veřejnému osočování kohokoliv je potřebné udělat náležitý konec..
Nikde neobhajuji Heydricha ani Protektorát.A znovu jsem si nalezl,co bylo v pořadu řečeno i doloženo výstřižkem Národních listů.Samozřejmě je nutno vidět to,že mohli studovat, v náležitém kontextu.
Nepochopíte,že někdo nemá v povaze vychloubat se svými předky jako vy.Třeba máte taky někoho v rodině,kdo má velkou pamětní desku,jako spoluzakladatel českého vysokého školství.Někoho dalšího,kdo seděl s Masarykem za Čechy ve Sněmu.
Já si třeba vážím blízkého předka,který byl za RU a První republiky významným lékařem.A ZDARMA zaváděl preventivní očkování v dětských chudobincích a sanatoriích.Možná zachránil tisícovky dětí.A bylo mu naprosto jedno jestli to byli Češi,Němci nebo Židé.Do důchodu odešel z Prahy sem.A pokud měl síly,léčil i tady A jako starosta jsem se setkal s 80.letými starousedlíky,kteří na něj vřele vzpomínali. Když zemřel,tak mu byla na pohřbu polovina Cvikova a v Praze měl velký nekrolog...Zemřel velký humanista a filantrop.V jeho duchu jsem byl vychován.K úctě k člověku a spravedlnosti.Ať se týká Čecha, Němce,Žida.Nikdy nestál u žádného správného kanonu,takže z vašeho pohledu to bude lump,který tady vyléčil možná nějakého budoucího nacistu nebo esesáka,což vůbec nemohu vyloučit.Jistě by jste vylustroval to,že má pamětní desku ve vesnici v Rakouských Alpách za to,že zde při svých letních pobytech léčil chudinu.A já bych se tu dočetl,že léčil Hitlerovy vrstevníky.
Pane Doškáři máte pravdu, v naší krvi je nebetyčný rozdíl.

Nahoru