Z čtenářského deníku – leden 2012
V každoroční nadprodukci tisíců knih se většina novinek k potenciálním čtenářům vůbec nedostane. Čtenář se o „svých“ knihách často ani nedozví. Proto zde upozorním na tucet titulů, které mě v posledních měsících zaujaly.
Podrobnější „recenze“ by byly zbytečné, považujte text jen za subjektivní seznam čtenářských tipů. Jestli vás anotace zaujme, na internetu objevíte podrobné informace i hodnocení, které už napsali povolanější. Za přečtení stojí ale všechny. V diskuzi možná uvedete i vaše vlastní objevy.
Umberto Eco: PRAŽSKÝ HŘBITOV
Deníkové záznamy falzifikátora dokumentů a policejního agenta, který na sklonku XIX. století bilancuje své životní úspěchy. Všechny ostatní postavy historické fresky skutečně žily, tvrdí autor. Eco odkrývá původ podvrženého pamfletu Protokoly sionských mudrců. Z cynických úvah a skutků pisatele je čtenáři chvílemi dost nevolno. Ale náročná četba dodá protilátky proti nejrůznějším spikleneckým teoriím, kterými nás samozvaní „odborníci na všechno“ otravují i dnes. (Kniha roku v tradiční anketě Lidových novin.)
Oriana Fallaci: HNĚV A HRDOST
Slavný apel italské novinářky vyšel v českém překladu až deset let od prvního vydání a pět let po smrti autorky. „Fallaciová dala velkou lekci z netolerance milionům lidí“, namítá italský profesor dějin filosofie. Esej je skutečně politicky dost nekorektním protestem proti islamistickému terorismu po 11. září 2001. Je to protest až zoufalý, ale upřímný a podpořený osobní zkušeností. Měli bychom o něm vědět.
Herma Kennelová: BERGERSDORF
15. březen 1939 slavili němečtí obyvatelé jazykového ostrova u Jihlavy jako své osvobození... Dokumentární román popisuje osudy starosty Bergersdorfu (vsi s čestným titulem Vesnice SS), jeho rodiny a mnoha dalších „obyčejných“ lidí, které semlelo soukolí velkých dějin. Autorka v závěru popisuje i známý masakr na louce u Dobronína.
PŘÍBĚHY 20. STOLETÍ
„Nejlepší český historický komiks“ – doporučená četba pro mládež i pro dospělé s krátkou pamětí. 13 skutečných příběhů z totalitních časů, například osudy generála Tomáše Sedláčka, málo známého odbojáře „Hurvínka“ nebo paní Milušky Pomplové-Havlůjové, která 17. listopadu 2011 z rukou svého syna právem převzala Cenu Paměti národa.
Michael Cunningham: ZA SOUMRAKU
Americký autor nenašel inspiraci u spisovatelů menšinového sexuálního založení poprvé. V jeho slavných Hodinách to byla Woolfová, v této novele Thomas Mann a jeho Smrt v Benátkách. Pouto mezi rodiči a dospělými potomky, obyčejný život stárnoucí dvojice na Manhattanu. Současně také vztah humanismu a umění, prozaická báseň o (marném?) hledání krásy a lásky.
Anna Enquistová: KONTRAPUNKT
Nizozemská psychoanalytička s hudebním vzděláním se vyrovnává s tragickou smrtí nadějné dcery. Kapitoly románu uvozují interpretační úvahy pianistky nad proslulými Goldbergovými variacemi J. S. Bacha. Věčné téma rodičovského stesku z dospívání dětí a jejich osamostatňování.
Petra Soukupová: MARTA V ROCE VETŘELCE
Nad fiktivním deníkem jednoho roku průměrné dívky na hranici mezi opožděnou pubertou a adolescencí čtenář žasne nad její naivní pasivitou, nebo naopak nad zbrklými činy, kterými komplikuje život sobě i svému okolí. Deník je tak sugestivní, že jistý recenzent vytkl povrchnost a hloupost samotné autorce. (V listopadu zde o knize psala Jana Kočová.)
Vikas Swarup: ŠEST PODEZŘELÝCH
Autora zfilmovaného bestselleru Milionář z chatrče jistě znáte. Důmyslně konstruovaná kriminálka o šesti podezřelých z vraždy odpudivého ministrova syna barvitě vypráví o současné Indii. O zemi protikladů, která je zároveň kouzelná i krutá, okázale bohatá i k nesnesení chudá. Asi nejvděčnější z dnes uváděných tipů.
Jan Šolc: ŘEČI POD VĚŽÍ
Časové i nadčasové fejetony „o světluškách, o dětství, o velké lásce, o levici a pravici, o Liberci, o zlodějně, o trubači, o NATObetlému, o tom Rusku a taky o špionážních aférách a semtam o sobě,“ říká autor v předmluvě. Výběr 72 řečí, které si můžete taky poslechnout zde přímo z archivu.
NEJLEPŠÍ ČESKÉ BÁSNĚ 2009 / 2010 / 2011
Výběr je snad až moc poplatný osobnímu vkusu dvojice editorů, kteří jsou pokaždé jiní. Ročně vycházejí desítky sbírek, další básně se objeví v časopisech nebo na internetu. Vybrat z nich 178 básní a pak výběr omezit na 39 „nejlepších“ (v ročníku 2010) – to je asi objektivně nesplnitelný úkol. Tři výbory doplněné vždy články obou editorů ale poslouží k základní orientaci.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Články, které by vás mohly zajímat
Komentáře
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
13. Leden 2012 - 22:10 | milan zahradnik
Vaše knižní tipy mi přijdou , s prominutím , jako povinná četba anebo aspoň doporučená literatura pro středoškoláky. Hlavně to má ten současný ,, správný ,, postoj. No, nevybral jsem si.
Já k literatuře přistupuju dost jinak. Objevím-li autora s kterým cítím souznění, přečtu si od něj vše, co napsal a je dostupné. Obvykle si s ním rozumím víc a víc. A když pak třeba na záložce píší , koho ctí autor, chytím stopu a čtu dalšího - samozřejmě, když zaujme.
Pravda , nejde to takhle dělat v nejnovější literatuře. Ta taky ale, přiznejme si, není nejlepší.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
13. Leden 2012 - 22:10 | milan zahradnik
Vaše knižní tipy mi přijdou , s prominutím , jako povinná četba anebo aspoň doporučená literatura pro středoškoláky. Hlavně to má ten současný ,, správný ,, postoj. No, nevybral jsem si.
Já k literatuře přistupuju dost jinak. Objevím-li autora s kterým cítím souznění, přečtu si od něj vše, co napsal a je dostupné. Obvykle si s ním rozumím víc a víc. A když pak třeba na záložce píší , koho ctí autor, chytím stopu a čtu dalšího - samozřejmě, když zaujme.
Pravda , nejde to takhle dělat v nejnovější literatuře. Ta taky ale, přiznejme si, není nejlepší.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 12:25 | Jan Tichý
Vámi popsaný princip přece funguje u každého čtenáře. Pět z uvedených autorů jsem taky už četl dřív, ale nebyl důvod to tady rozvádět. Škoda, že jste neuvedl žádného "svého" autora, s kterým cítíte souznění. Bylo by možná jasnější, proč jste si nevybral.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 12:58 | růženín
Taky bych byl zvědav na povinnou literaturu pro vysokoškoláky.
Mne ohromně oslovila tvorba Miroslava Václavka.Jeho básně nemají chybu.A knihu povídek,která je připravena k tisku již od něj mám v PC. Heč :o)))
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Proč Jan Tichý opět lže a uvádí občany v omyl?
14. Leden 2012 - 22:58 | Milos Novak
Jan Tichý mezi knižní novinky zařadil i knihu od spisovatelky Hermy Kennelové, Bergersdorf. Každému soudnému člověku si stačí přečíst poslední větu u upoutávky Jana Tichého na tuto knihu a hned vidí zákeřnou podlost v jeho jednání. Napsat, "Autorka v závěru popisuje i známý masakr na louce u Dobronína." Pane Tichý, DNA se u nalezených lidských ostatků u Dobronína na louce Budínka neshodovala s DNA potomků esesáků z Kamenné (Bergersdorf). Druhé porovnání DNA nebylo dosud zveřejněno a Policie ČR tedy vyšetřování neuzavřela. Jedna z verzí Policie ČR je, že lidské ostatky nalezené na louce Budínka patří obětem řádění vašich tzv. obyčejných lidí, esesáckých bestií z Kamenné. Obec Kamenná (Bergersdorf) byla jedinou vzorovou obcí SS v celé Třetí říši a na okupovaných územích nacisty. Všichni muži starší 18 let totiž vstoupili do řad SS. SS je i nadále zločineckou organizací a všichni esesáci jsou zločinci a ne obyčejní lidé, jak ve své upoutávce na knihu Bergersdorf tvrdíte. Vaši obyčejní lidé, esesácké zrůdy z Kamenné (Bergersdorf) se mimo jiné významně podílely na vraždách Židů ve Waršavském a Lodžském ghetu. Vraždili i v Kyjevě v údolí Babi Jar, kdy se jim podařilo vytvořit smutný rekord, za jeden jediný den zavraždili více jak 32 tisíc civilistů, židovských obyvatel Kyjeva. To je jen malý zlomek z toho co vraždící esesácká monstra z Kamenné napáchaly za druhé světové války. Pane Tichý, nesnažte se neustále přepisovat dějiny, z viníků dělat ublížené, z vrahů hrdiny a ze všech nás hlupáky.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Komunistovi,který si říká Milos Novak
14. Leden 2012 - 13:01 | růženín
Zákonem 198/1993 Sb. je řečeno,že komunistický režim panující v Československu od 25. února 1948 do 17. listopadu 1989 byl zločinný, nelegitimní a zavrženíhodný (§ 2, odst. 1)a že KSČ byla (stejně jako podobné organizace založené na její ideologii) organizací zločinnou a zavrženíhodnou (§ 2, odst. 2).Tedy než začnete poučovat,uvědomte si,že komunisté jsou dle našich zákonů rovni esesákům a nacistům,kteří byli zavrženíhodnými zločinci pojmenováni v Norimberku.Než začnete někoho napadat,zameťte si před vlastním prahem.Ani kopáním kolem sebe to nezměníte.
Ta zákeřná komunistická podlost z vašich článků jen syčí.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Obhájci osob zodpovědných za zločiny komunistického režimu
14. Leden 2012 - 15:01 | Milos Novak
Dovolím si nesouhlasit a sděluji vám, že v jediných organizacích, kde jsem působil byla ČSTV a to jako sportovec, řadový člen tělovýchovné jednoty a dále v Sokole. Pane Waltře, zákon je vždy potřeba citovat úplně a ne jednotlivá slova míchat do vět jiných významů než jsou v zákoně. Podívejte se do §1 odst.(1) Zákona 198/1993 Sb., tam jsou uvedeny důvody proč byl režim založený na komunistické ideologii zločinný, nelegitimní a zavrženíhodný. Dále vám doporučuji se seznámit s programem NSDAP a porovnat jej s §1 odst.(1), zák. 198/1993 Sb. Jistě uvidíte, že zde opět hlásáte hlouposti. Nicméně z tohoto zákona vyčtete, že za za zločiny spáchané v tomto režimu jsou zodpovědni ti, kteří komunistický režim režim prosazovali jako funkcionáři, organizátoři a podněcovatelé v politické a ideologické oblasti. Tedy agenti STB (podněcovatelé), dále funkcionáři Svazu socialistické mládeže a např. Revolučního odborového hnutí. Pane Waltře udělejte si tedy ve svém okolí pořádek. Nezastáváte se i na stránkách i-novin některých těchto zločinných a spoluzodpovědných osob za zločiny komunistického režimu. Já jich napočítal hned několik. Jste zřejmě stejný, protože vrána vráně oči nevyklove.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 16:21 | růženín
To jsem si vše přečetl,nebojte.U nacistů to bylo zákonem stejné,odpovědní byli ti kteří tuto ideologii vytvářeli a prosazovali.Osobně čekám,kdy dodáte ten platný čsl.zákon podle něhož byli postříleni na NB náměstí po válce civilisté.Nemusíte nějaké blb,bla,bla.Stačí napsat číslo zákona a §,který to bez soudu a obhajoby umožnil.Pro takového znalce zákona to snad není problem.
A nebo je?To pak dokládá,že vaše partička ohlupuje širokou veřejnost svým lživým tvrzením o tzv spravedlivé popravě.
To že máte plnou podporu komunistických bosů, s kterou se ještě vychloubáte, je příznačné.
Když jste vzpomněl Ukrajinu,jistě víte o komunisty záměrně způsobeném hladomoru,kterému podlehlo v r.1933 přes 3 mil. obyvatel.
PD taky dlouho tvrdil,že s komunisty nemá nic společného.Až to o něm napsali v Českolip. deníku.Při vaší ukradené identitě očekávám to samé.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
15. Leden 2012 - 16:37 | Milos Novak
Pane Waltře, NSDAP je zločinecká organizace, to je nevyvratitelný závěr Tribunálu v Norimberku.. Ve zločinecké organizace mohou být opět jenom zločinci. Všichni členové NSDAP jsou tedy zločici. V Německu jsou dnes otvírány případy všech dosud žijících členů NSDAP, nejde o tresty, ale právě o uznání viny.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 20:22 | milan zahradnik
Vrátím diskuzi zpátky ke knihám. Nedávno jsem tu doporučil k přečtení 2 knihy Zdeňka Šmída a zmíním ještě jednu, jeho románovou prvotinu - Sbohem Dicku. Její hrdina obdivuje dobrodružné romány Jacka Londona odehrávající se v drsném prostředí aljašské přírody mimo civilizaci před více než 100 lety, muži v nich jsou skuteční chlapi.To mě přivedlo k Jacku Londonovi. Tak se mi jeho romány líbily , že jsem přečetl všechny včetně Démona alkoholu a Železné paty, přestože je London dávno z módy.
Navážu na místo dějů mým oblíbeným současným autorem a jeho nejnovější knihou - John Irving - Poslední noc na klikaté řece. Děj se odehrává zhruba ve stejných místech divočiny asi o 100 let později, nehledá se zlato , ale těží se dřevo. Hrdinové jsou stále obdivuhodní chlapi, jsou tam 3 hlavní hrdinové a zamilujete si je všechny 3 a jak čtete, roste ve vás přání, aby příběh nekončil.
No a když drsná divočina, tak třeba Stanice Tajga Petry Hůlové nebo ještě lépe její nejlepší -
-prvotina Paměť mojí babičce. Ty další jsou slabší ,slabší a nejslabší , nebraly mě teda.
Ještě ve vašich tipech si dovolím doporučení , doplnit Bergersdorf Modlitbou pro Kateřinu Horowitzovou od Arnošta Lustiga, přestože vyšla poprvé někdy v 60.létech .
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 21:10 | růženín
Je dobré přečíst Bergersdorf a Horowitzovou.Přečíst Šmída a shlednout Habermannův mlýn autora,který část dětství prožil s rodinou v koncentrácích.A přemýšlet.Protože naštěstí můžeme vidět i 40let zamlčované pohledy.Porovnat třeba Novelu J.Tichého a film Lidice.Kolik tam naleznete paralel!Strašně se mi líbilo,co řekl autor scenáře Zdeněk Mahler ..Ďábel zla byl vypuštěn,dohledněme,aby se to neopakovalo.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Ideologie ?
15. Leden 2012 - 16:32 | Milos Novak
Pane Waltře, tady říkáte, že je dobře si přečíst román Bergersdof a v jiném příspěvku píšete, že romány nečtete. Není to hloupé, že lidem doporučujete to co sám neděláte. Není v tom nakonec nějaká ideologie?
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 16:27 | vltavín
Zpět na článek
Habermannův lynč a národní sebebičování
12. října 2010
Vyhnání Němců nejde ospravedlňovat, lze ho „jen“ pochopit. Kdyby se ale tvůrci filmu Habermannův mlýn kromě jména a tragické smrti hlavního hrdiny inspirovali i skutečnými bludovskými válečnými událostmi, snáze bychom pak chápali tu obrovskou nenávist Čechů vůči všemu německému.
Kdyby byly jednotlivé scény nového českého filmu Habermannův mlýn pravdivé, pak porodní bába, která v roce 1938 přivedla na svět dceru hlavního hrdiny, byla moje bábinka. Filmové Eglau je totiž můj domov – Bludov na severní Moravě.
Právě sem situoval režisér Herz film, který má jednoznačnou ambici – být zrcadlem zvráceností, jichž se Češi dopustili na Němcích. Vystavěn je efektně, v kině jen málokteré oko zůstane suché. Přestože není zcela jednostranný a ukazuje i nacistické hrůzy, jeho celkové vyznění je zcela jiné. Mlynář Habermann je vylíčen jako mučedník, na němž se nespravedlivě vybily nejnižší možné davové pudy.
Kdyby šlo o fiktivní jméno, fiktivní příběh, nemohl by nikdo říct ani půl slova. Problém nastává ve chvíli, kdy konkrétní historické postavě a konkrétnímu činu vyfabulujeme příběh. Na film se těší lidé z okolí, aby konečně viděli, jak to bylo. Za chvíli nikdo nikomu nevymluví, že se v Habermannově mlýně nestalo přesně to, co je ve filmu. Ale ono se to nestalo, skoro vše bylo jinak.
Film má neobyčejně silnou moc – a v tomto případě ji tvůrci zneužili. Nejenom tím, že si zcela vymysleli motivy vraždy i samotné vrahy, ale například i tím, že udělali patolízala a člověka hrajícího na obě strany z majitele lázní, jemuž jen nepatrně změnili jméno. Vědí vůbec, že právě tento člověk byl tak statečný, že byl od roku 1944 prvním předsedou ilegálního okresního národního výboru a že byl posléze jedním z nejdéle vězněných politických vězňů bolševického režimu, který se na svobodu dostal až v roce 1966?
Vražda z osobní nenávisti Jak to bylo s Habermannem ve skutečnosti? Pocházel, stejně jako jeho žena, ze smíšeného německočeského manželství. Za války Čechům pomáhal, neví se ale o tom, že by to bylo na hranici vlastního sebeobětování. Rád hrával karty, což se mu stalo v posledku osudným. Když byl 8. května 1945 revoluční gardou zatčen a odváděn před revoluční ONV, potkal je cestou mladý holič, jeho kumpán z hospody, nad nímž Habermann v kartách často vyhrával. V okamžiku skončené války byl navíc v euforii, vytáhl zbraň a mlynáře bez rozmýšlení zastřelil. Tuto verzi potvrzují i nedávno objevené dokumenty v okresním archivu, konkrétně trestní spis s vrahem. Jiná věc je, že jeho čin byl amnestován dekretem prezidenta Beneše z roku 1945.
Habermann nebyl ubit lidovým lynčem, nebyl mučedník trpící za to, že jediný byl statečný.
Šlo o vraždu z osobní nenávisti, jakých se v Bludově do té doby odehrálo několik. V roce 1913 například „nevypátraný padouch“ umlátil z neznámých důvodů hasičskou sekerkou ženu a její čtyřletou dceru. V roce 1921 zavraždil otec, prý pro „rozhárané rodinné poměry“, svou ženu a čtyři děti, zapálil dům a sám se na půdě oběsil.
Ano, Habermann byl zatčen jen proto, že byl Němec. I vila byla vykradena. Film by ale vyzněl zcela jinak, kdyby se kromě jména a tragické smrti hlavního hrdiny inspiroval skutečnými bludovskými válečnými událostmi. Snáze bychom pak chápali dobovou náladu českého obyvatelstva, tušili bychom, jak se mohlo stát, že se v lidech zahnízdila obrovská nenávist vůči všemu německému. Filmový lynč se odehrát mohl a leckde se možná i odehrál, ne ale ve starém mlýně na řece Moravě.
Příjezd Němců v říjnu 1938 nebyl vítán vlaječkami, ale pláčem a bezmocným vztekem. Bezprostředně poté následoval útěk československých státních úředníků a poloviny učitelů. Nenávist vyrůstala z řádění nového německého ředitele školy Erbena, který byl také vedoucím místní nacistické organizace. Za něj byly provedeny čistky ve školní knihovně, jimž padly za oběť i knihy jako Babička Boženy Němcové, bylo zavedeno povinné vyučování němčiny, zastavena výuka dějepisu, zakázán zpěv hymny Kde domov můj. Po vychození obecné školy neměli čeští žáci další možnost, jak se dále vzdělávat. České vyšší školy neexistovaly, do německých nebyli přijímáni. Nemohli nastoupit ani do učení.
Další chybějící scény. Rozehnání českých spolků včetně nacionalistického Sokola – ten ale ve filmu zcela ahistoricky funguje, dokonce v něm cvičí s komunistou lidovecký starosta (Čech nemohl být v Říši starostou, ale to by se nehodilo do kolaborantských obrazů filmu) a Němec Habermann. Větší slátanina už nemohla nikoho napadnout.
Emotivní by byl pohled na bezmocnou lítost a pláč plného kostela při rekvírování nových i starých kostelních zvonů pro potřeby výroby německých zbraní.
A co teprve kdyby byl ve filmu pohled na 12 velkých sedláků a jejich rodiny, jak musí vyklidit své statky, odjet do neznáma a na jejich místo nastupují cizí němečtí sedláci.
Starý farář, který ve filmu oddává a křtí a poté, klišé téměř nejhorší, přislibuje hlavnímu nacistovi pomoc při útěku, byl ve skutečnosti rok před koncem války zatčen za podporu odboje. Byla by to dojemná a na rozdíl od většiny filmu navíc pravdivá scéna, v níž by po ročním utrpení naposled vydechl v náručí svého bludovského kaplana v Terezíně tři dny před koncem války se jménem Bludov na rtech.
Kolektivní pocity Nenávist vůči Němcům jako etnické skupině, která vyhřezla po válce a která je v určitých generacích národa dodnes přítomna, nemusela nutně pramenit z chování jednotlivých Němců. Dokonce i ti „nenávistníci“ přiznávají některým Němcům konkrétní zásluhy – v bludovském případě Habermannovi, občas i hraběnce Gabriele Žerotínové. Nenávist pramenila daleko spíš z kolektivních pocitů – z hrůz heydrichiády, vypálených Lidic, Ležáků či Javoříčka, ukradeného mládí, národního ponížení při zákazu zpěvu hymny.
Lze se divit, že dlouholeté národní ponižování našlo svůj ventil ve vyhnání Němců a v etnické nenávisti? Ano, nebylo to humanistické a nejde to ospravedlňovat. „Jen“ to lze pochopit... Je proto otázkou, zda vůbec a jak se lze poučit z nešťastných květnových událostí roku 1945. Rozhodně bychom si neměli sugerovat celonárodní vinu za neomluvitelné chování. Toto chování bylo reakcí – reakcí jistě přehnanou, ale pochopitelnou v kontextu předchozího vývoje.
***
Za chvíli nikdo nikomu nevymluví, že se v Habermannově mlýně nestalo přesně to, co je ve filmu. Ale ono se to nestalo, skoro vše bylo jinak.
Starý farář, který – klišé téměř nejhorší – přislibuje hlavnímu nacistovi pomoc při útěku, byl ve skutečnosti rok před koncem války zatčen za podporu odboje
O autorovi| STANISLAV BALÍK, politolog a zastupitel obce Bludov
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 19:15 | milan zahradnik
Vltavíne, děkuji za zajímavý příspěvek, který jste tak rychle našel. To, co píše jeho autor
p.Stanislav Balík , rodák z Bludova působí věrohodně.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 20:59 | Milos Novak
Ona je i zajímavá kniha Bergersdorf. Hned v úvodu děje, když tam autorka popisuje, jak se více jak 100 udatných dospělých Němců postavilo proti 14 žákům české školy a jejich učiteli. Jak všichni dostávali volno na vítání Hitlera aj. Bohužel pana Tichého zaujala pouze jedna kapitola knihy, když celý román je úplně o ničem jiném.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 21:53 | růženín
Tak jsme si poděkovali a teď ke strojům soudruzi.Mám radost,že jste přišli na to,že tyhle kumštýřské věci jsou problematické a člověk pak musí dlouho pátrat, jak to ve skutečnosti bylo.Proto mám radši literaturu faktu,tam jsou odkazy a hned člověk ví, na čem je.
Herz,Lustig.Prošli koncentrákama a teď tohle.Ale ono je to i s těmi koncentráky nějaké divné.Představte si co napsali zavření odbojáři -radisté o pobytu v Mauthausenu kniha Jiskry,lampy rakety
Po večeři bylo volno a v 21.00, zase na znamení zvoncem, nastal noční klid. V neděli byl oběd v 10 hod. a večeře v poledne. Odpoledne byly dvě hodiny povinného odpočinku. Pak se hrál na apelplacu fotbal, nebo býval koncert táborové hudby a na pódiu se konávala utkání v boxu. V prvním bloku po levé straně byla pisárna, opravna bot a nevěstinec s tuctem žen, dodaných z Ravensbrücku. Za návštěvu se platily dvě marky. Z toho 50 feniků dostala dotyčná žena a zbytek říšská pokladna SS, KZ-Zentrale v Oranienburgu.
Tak si člověk říká,jestli tam vůbec byli.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 23:42 | Milos Novak
V systému nacistických koncentračních táborů byl Mauthausen jako tábor 3.stupně, což znamenalo vůbec nejtvrdší podmínky pro vězněné. Za sedm let jeho existence bylo v Mauthausenu a v jeho pobočných táborech vězněno přes 200.000 lidí z celé Evropy, z toho nejméně 120.000 zde našlo smrt. Fyzická likvidace vězňů probíhala nejčastěji vysilující prací v táborovém kamenolomu. Nechápu jak vysokoškolsky vzdělaný člověk se může takto vysmívat těm 120.000 zavražděným a nebrat sebemenší ohled na jejich pozůstalé.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Bludov. Velmi symbolické.
16. Leden 2012 - 23:48 | růženín
Taky si říkám.A to ten autor je Dr.Ing.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Z čtenářského deníku – leden 2012
14. Leden 2012 - 22:56 | Milos Novak
Pane Waltře, Dekret presidenta republiky, 16/1945, o potrestání nacistických zločinců, zrádců a jejich pomahačů a o mimořadných lidových soudech, byl vyhlášen a nabyl účinnosti až 19.6.1945. Dne 2.6. 1945 za branné pohotovosti státu, měl veškeré pravomoci v Boru u České lípy pan pplk. Sekáč. Ten veškerá porušení podmínek stanného práva vyšetřil a objasnil a následně vydal rozkaz o potrestání provinilců. Jeho rozkaz - rozhodnutí nebylo nikdy nikým kompetentním zpochybněno a dne 2.6.1945 neexistoval žádný jiný alternativní postup k řešení porušení podmínek stanného práva v Boru u České lípy. Podpora k odstranění pomníku uprchlého esesáka a osmi spravedlivě popravených nacistických zločinců je napříč celým politickým spektrem, že vy jste se vymezil pouze vůči panu Filipovi je jen váš problém.I vy dobře víte, že nelze diskutovat s pravdou, tak neustále utíkáte od tématu a vyhledáváte zástupná témata a uchylujete se k osobním útokům. Pan Danys byl řadový člen KSČ a není tedy odpovědný dle Zákona 198/1993 za zločiny režimu založeného na komunistické ideologii, to jsou skutečně např. i lidé z vašeho blízkého okolí, agenti STB, funkcionáři KSČ, SSM, ROH, tedy ti, které neustále veřejně hájíte. Co se týká knihy Bergersdorf, tak manžel autorky se v Kamenné narodil a jeho děda tam byl ve válečné době starostou. Autorka popisuje život v Kamenné od roku 1939 do roku 1945. O jakékoliv nepodjatosti autorky lze tedy minimálně pochybovat.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
přestaňte soustavně lhát pane tzv. Nováku!
15. Leden 2012 - 0:05 | růženín
Dekretem prezidenta Beneše a patřičným zákonem,který jsem uvedl, byla jednoznačně dána pravomoc i odpovědnost za vnitřní bezpečnost do rukou Národních výborů.Nikoliv samozvancům,říkající si Dubnoví partizáni(jak trefně podotknul premier Nečas).
Dnem 5.5.1945 také vstoupil,opět dekretem prezidenta,v platnost prvorepublikový právní řád v plném rozsahu.Ten obsahoval zákon O stanném řízení,ale s výslovným určením práva obžalovaného na obhájce ,zápis a stanný soud.Je tedy jasné to ,co uvedl Vojenský historický ústav,že Sekáč a jeho parta jednali v rozporu s platnými zákony a byla to svévolná akce jedinců.Je velice,velice smutné,že i nacisté mezinárodní normy stanného práva dodržovali,byť mnohdy formálně.Až na Lidice,kde odporný čin ,zastřelení lidických mužů(čest jejich památce),byl uskutečněn na přímý rozkaz Führera.Že se v tomto způsobu jednání zhlédli v NB je velice,velice smutné.
To ,že vás podporuje Kom.bos Filip,kandidátka na Komunistickou prezidentku Bobošíková je zajímavé politické spektrum.Pan Danys jistě nebude na seznamech STB,jako jiní řadoví komunisté.U nich se totiž bonzování ve prospěch STB předpokládalo.JInak uveďte jmenovitě ty funkcionáře KSČ z mého okolí.Jistě v tom máte přehled,nedivím se.
A přestaňte konečně lhát o spravedlivé popravě.Usvědčuje vás,že asi popadesáté nejste schopen napsat jediné- č.zákona a §,dle kterého Sekáč jednal.Jenom mlžíte a blábolíte.Který kompetentní to nezpochybnil? Ti dva esembáci,co měli příkaz ospravedlňovat takové činy,viz.Pazúr?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Pane Waltře více pište o hodných nacistech!!!
15. Leden 2012 - 11:28 | Milos Novak
Pane Waltře, očekával jsem, že napíšete správný postup pplk. Sekáče v dané věci. Tedy jak měl podle vás postupovat. Spravedlivou popravu prověřovaly na popud Jana Tichého i německé orgány a neshledaly, že by byl porušen zákon. Pokud citujete nějaký dokument Vojenského historického ústavu, tak na něj dejte odkaz, nebo ho zde citujte celý z jedné a opět vámi zkreslené věty nelze nic dovozovat. Jsem rád, že již nerozporujete, že se ve vašem okolí neustále pohybují Agenti STB a funkcionáři SSM a ROH, tedy zločinci spoluzodpovědní za režim založený na komunistické ideologii, dle zák.198/1993. Můžete tedy přemýšlet kdo z dalších z vašeho okolí byl funkcionářem KSč. Jinak řadovými komunisty se to kolem vás jenom hemží. Prověřujte a lustrujte. Bát se však nemusíte, můžete být klidný, jste totiž minimálně stejný jako oni a jak již jsem vám psal vrána vráně oči nevyklove.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Již píšu-každého člověka je nutno hodnotit podle jeho činů
15. Leden 2012 - 12:29 | růženín
Úplně jednoduché pane Novák!Zvládají to děti ve druhé třídě,snad to svedete i Vy.
Úkol.Doplň čísla místo teček tak,aby výrok byl pravdivý.
V Novém Boru byla vykonána spravedlivá poprava,protože pplk.Sekáč postupoval v souladu se Zákonem č....../.......,§.......
Pokud to neumíte,je evidentní,že o žádnou spravedlivou popravu nešlo.Parta tzv.Odpůrců památníku nacismu jsou pak lháři, kteří ohlupují veřejnost.
Na komunisty a různé totalitní funkcionáře jste koukám expert.Je poznat vaše minulost.Máte pravdu,hemží se to jimi v Čechách.Kupodivu až na vyjímky nikdo nebyl potrestán,ani vyhnán z vlasti.Taková spravedlnost po česku..
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Jiřího Waltra nechci hodnotit nezajímá mě. Vyvracím jen jeho lži
15. Leden 2012 - 14:59 | Milos Novak
Pane Waltře, je to opravdu jednoduché, skutečně to pochopí děti i z druhé třídy, snad to svedete i vy. V Boru u České lípy (nyní Nový Bor) byla vykonaná spravedlivá poprava, protože pplk. Sekáč za branné pohotovosti státu, jako velící důstojník v oblasti, kde bylo vyhlášeno stanné právo, plně v souladu se svými pravomocemi, nechal zajistit provinilce, kteří se provinili proti opakovaně vyhlášeným podmínkám stanného práva. Následně provinění vyšetřil a rozhodl ve svém rozkaze o potrestání provinilců. Pokud si myslíte, že pplk. Sekáč postupoval nesprávně, napište, jak měl postupovat, v souladu se Zákonem č....../......., §........ Pokud to neumíte, tak je jasné, že šlo o spravedlivou popravu. Parta Zastánců památníku nacismu jsou pak lháři, kteří ohlupují veřejnost. Vydáváte se za experta na bývalého řadového komunistu pana Pavla Danyse. Jděte se podívat do jeho nástěnky na T.G. Masaryka vedle prodejny masa směrem k náměstí, uvidíte tam rozhodnutí o odstranění městské černé stavby, předraženého betonového ostrůvku u přechodu na náměstí. Dále jsou na podnět pana Pavla Danyse odstraňovány reklamy z náměstí. Městská vyhláška totiž již 4 roky zakazuje reklamy na náměstí, pan starosta je z oken své kanceláře neviděl nebo spíše vidět nechtěl, proč asi? Jinak na vyjímky nikdo nebyl vyhnán ze své vlasti, pouze ti, kteří si zvolili za svou vlast Německo, byli po druhé světové válce repatriováni do své milované vlasti (Německa) po které tak dlouho volali a k níž se hlásili. Bylo to jejich rozhodnutí. Ti Němci, kteří si ponechali Československé občanství zde pokud chtěli, tak zůstali. To byla evropská spravedlnost, dohodnutá světovými mocnostmi.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
tak.zv.Novák je v koncích,osočuje,lže,popravu neobhájil
15. Leden 2012 - 15:23 | růženín
Nováku,váš styl podsouvání mi dost připomíná Doškáře.Napište konečně pplk.Sekáč jednal dle Zákona č...../......,§.......Takto se snad odsuzuje po staletí.Jenom že vy to neumíte a ani umět asi nemůžete!
Takže platí SEKÁČOVA AKCE BYLA SVÉVOLNÝM ČINEM JEDINCE.tak jak to napsal Voj.historický ústav.Lze pak dovodit,jaká je morální úroveň těch ,kteří obhajují pravděpodobnou vraždu.
Prezentujete se jako ignorant zákonů.Existovala totiž smlouva Protektorát- Německo o příslušnosti a občanství.Jediní kdo si mohl volit občanství byli češi,kteří přišli do Sudet po první sv.válce.Nikdo jiný.Dokonce i češi,bydlící před IWW v pohraničí a jejich děti dostali automaticky Říšskou příslušnost.Nikdo se jich neptal.Zeptejte se Doškáře,možná o tom něco ví od pana Zimla.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Walter je v koncích,osočuje,lže.
15. Leden 2012 - 16:05 | Milos Novak
Jinou odpověď jsem od vás nečekal. Sedmi, osmileté děti to chápou. Otázka, jak měl dle vás postupovat pplk. Sekáč? Odpovíte konečně? Víte vůbec, jaký je rozdíl mezi občanstvím a národností? Jste zřejmě zmaten.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Tak.zv. Novák je v koncích,osočuje,lže.
15. Leden 2012 - 16:37 | růženín
Pan pplk Sekáč měl jednoznačně postupovat dle zákona.Jak jsem dříve uvedl,možností měl několik.
Já tvrdím,že to byl zřejmě svévolný čin jednotlivce.Nepostupoval zřejmě dle platných zákonů ČSR.Poprava bez rozsudku je vražda.Vy tvrdíte,že poprava byla spravedlivá,tedy dle práva.
Proto uveďte,pokud vědomě nelžete, dle jakého Zákon.č..../....§.....
Vy to potřebujete doložit.Ne já.Já jsem zatím žádný takový zákon nenašel.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Pro úplně hloupé.
15. Leden 2012 - 16:59 | Milos Novak
Vládní vyhláška č.1831938 Sb., ze dne 23.září 1938, o vstupu státu do branné pohotovosti (mobilizace). Tato vyhláška žádné § nemá, je to jedna věta rozvitá, najděte si to teda sám. Branná pohotovost státu, tedy platnost vyhlášky č.183/1938 Sb. byla ukončena vyhláškou č.162/1945 Sb., ze dne 11.prosince 1945, o ukončení branné pohotovosti státu, ke dni 31.12.1945. To pane Waltře patří k základnímu vzdělání. Pokud potřebujete vysvětlit jak stát funguje za branné pohotovosti rád vám doporučím, nějakou učebnici. Jako čtenář literatury faktu by jste měl tyto základní všeobecné informace znát. Pokud nutně k tomu potřebujete nějaký zákon, tak vám doporučuji Zákon 131/1936, o obraně státu, ze dne 13. května 1936. Právě podle §57, odst. 1 a 3 tohoto zákona byla branná pohotovost vyhlášena.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
15. Leden 2012 - 17:16 | růženín
Pro úplně hloupého Nováka jsem patřičnou vyhlášku i zákon již jednou uvedl.Stejně tak jsem uvedl paragrafy ,které tam jsou vysloveně uvedeny,pokud by někdo-ať voják či civilista tento zákon porušil.ANI JEDEN VŠAK NEUMOŽŇOVAL TRESTAT SMRTÍ.
Zase vedle pane Novak.Ale o tom už jsme tu snad diskutovali.Nebo také ztráty paměti,jako u Doškáře?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
15. Leden 2012 - 18:17 | Milos Novak
Pane Waltře, 2.6.1945 za branné pohotovosti státu rozhodoval v oblastech, kde bylo vyhlášeného stanné právo o všem velící důstojník. V Boru u České lípy to byl pplk.Sekáč. Stanné právo je mimořádné opatření státní moci v oblasti trestního práva ve kterém se projednávají ty trestné činy pro které bylo vyhlášeno, tedy povinnost německého obyvatelstva odevzdat zbraně a rádia. Odevzdání vojenské výzbroje dostalo za povinost i německé obyvatelstvo i v bezpodmínečném kapitulačním rozkaze svého velení. Tedy v Boru u České lípy se projednaly trestné činy pro , které bylo stanné právo vyhlášeno a i v oblasti, kde bylo vyhlášeno. Vyhláškou o provolání stanného práva byl zcela jasně avizován trest smrti za nesplnění povinnosti odevzdat zbraně. Pplk. Sekáč tedy neporušil zákon. Pokud dle vás ano, tak napište jak měl správně postupovat, zákon č...., §..... Očekávám, že opět neodpovíte.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
15. Leden 2012 - 18:25 | Milos Novak
Jinak se v tom opět pane Waltře motáte, musíte uvádět zákony, které byly v té době, tj. 2.6.1945, platné.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
15. Leden 2012 - 20:49 | růženín
Dne 2.6. byly platné prvorepublikové zákony v plné šíři a to již od 5.51945,kdy vešel v platnost příslušný dekret prezidenta Beneše.Vy neznáte takové základní věci?Pak se nedivím.
O vaši hlouposti svědčí i opětovná lež,že Provolání obsahuje trest smrti.Není tam ani ťuk.Naopak je tam důležité...že za provedení jsou odpovědni Československému národnímu výboru.Naprosto v souladus platným dekretem prezidenta.Tedy žádnému ostrostřelci Sekáčovi a dubnovým partyzánům.
A nyní Zákon č....../......§........Vy ho potřebujete,aby ta partička lidí,tzv Odpůrců,nebyla pro veřejnost za podvodníky a hlupáky.Já vám ho nedám.To je jako by jste se mě ptal podle jakých zákonů měli postupovat ti Romové v Tanvaldu.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
16. Leden 2012 - 10:19 | Milos Novak
Pane Waltře, za užití zákona 131/1936 Sb., §57, odst. 1 a 3, byla dne 23. září, vyhláškou 138/1938 Sb., vyhlášena branná pohotovost státu, v oblasti, kde bylo vyhlášeno stanné právo za branné pohotovosti státu má k trestným činům vyhlášených vyhláškou o stanném právu ve zkráceném řízením trestním, veškeré pravomoci vyšetřovat a trestat velící důstojník. Nejvyšším trestem v trestním řízení byl 2.6.1945 trest smrti.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
16. Leden 2012 - 16:08 | růženín
Výborně,takže jsme ve finále ,budu vás citovat
1...veškeré pravomoci vyšetřovat a trestat velící důstojník.......Tak prosím ten § zák.131/1936 Sb
To snad nebude problém.Nebo jste si to vymyslel?
2...o stanném právu ve zkráceném řízením trestním.Takže prosím to trestní řízení,jak proběhlo?Co soudci,obhájce,zápis.Přeci muselo být trestní řízení v souladu s platnými právními normami ČSR!
Nebo přeci jen svévolná akce jedince?
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro úplně hloupé.
16. Leden 2012 - 18:49 | Milos Novak
Pane Waltře, jedná se o §120 odst. (1) a (3) Zákona 131/1936 Sb. Vyčerpávající odpověď na oba dva body.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
pro chytřejší než Milos Novak
16. Leden 2012 - 21:00 | růženín
§120zákona se nazývá Opatření o vnitřní správě v poli.I když přijmu nápad pana Novaka dle tohoto §,že bitevní pole bylo mezi Českou Lípou a NB,operační pásmo bylo NB náměstí a etapní pásmo byla zeď NB radnice,pořád tam čtu,že velitel může po dohodě ministrů vnitra a národní obrany nahradit policii,pokud tam není.Toď vše.Myslíte,že policista může zasrřelit třeba vraha když ho dopadne?
Pane Novak,přestaňte se už ztrapňovat.Prostě fakta jsou fakta,s tím nic nenaděláte.Nic nového nepřinesete,proto končím.Přečtěte si něco o stanných soudech.Mohlo by vám být jasněji i když pochybuji.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Pro méně bystré a J.W.
17. Leden 2012 - 0:29 | Milos Novak
Zbytečně se ztrapňujete vy pane Waltře, pokud máte jakékoliv pochybnosti, tak zde citujte odst. (1) a (3) předmětného §120 a pak tu můžete vést tu vaši demagogickou polemiku. Zabývejte se obsahem těchto dvou výše uvedených odstavců, pak pochopíte, jakého ze sebe děláte hlupáka. Stanné soudy 2.6. 1945 nebyly, zřízeny byly až Dekretem presidenta republiky č.16/1945 Sb. ze dne 19.6.1945. To jsou fakta. Končíte proto, že vám došly argumenty.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
17. Leden 2012 - 9:25 | růženín
Pro vaše IQ tykve.
Stanné právo bylo součástí Právního řádu ČSR od vzniku republiky až do roku 1990
zdroj:http://cs.wikipedia.org/wiki/Stann%C3%A9_pr%C3%A1vo
16/1945 Sb.– Dekret presidenta republiky ze dne 19. června 1945 o potrestání nacistických zločinců, zrádců a jejich pomahačů a o mimořádných lidových soudech
Lidové soudy si pletete se Stannými?
O Vaši hlouposti se může přesvědčit každý čtenář,pokud ovšem má na Vás žaludek
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
18. Leden 2012 - 0:41 | Milos Novak
Lidové soudy fungovaly naprosto stejně jako stanné soudy. Tzn. jednostupňuvé řízení, rozsudek smrti se vykonal po dvouhodinové přestávce. Jen uvedu známý případ Anny Gebertové z Loun, který vám jistě potvrdí pan Tichý, jeho otec pracoval jako předseda lidového (stanného) soudu v Mostě a měl na starosti Louny a okolí. Ještě před začátkem procesu přijeli kati. Paní Gebertová přísahala před bohem, že je nevinná. Jediná dvě práva, který jí Zákon 16/1945 dával a to právo na advokáta a svědky jí stanný soudce Tichý zamítl. Svědky paní Gebertové zamítl, advokát mluvil česky, tak mu paní Geberová nerozumněla a navíc celý proces byl veden v češtině bez tlumočníka. Paní Gebertová po pěti hodinách od zahájení procesu visela i s dvouhodinovou přestávkou. Tak fungoval lidový soud v podání JUDr. Miloslava Tichého. Nic nepletu. Lidové soudy jsou stanné soudy a fungují naprosto stejně.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
18. Leden 2012 - 9:13 | růženín
Výborně!Takže už mi konečně povíte ta jména soudce,obhájce a zápis ,když ty lidové soudy fungovaly naprosto stejně jako stanné.Jistě víte,že ti,co stříleli bez soudu do civilistů byli souzeni jako ZLOČINCI! Ať už to bylo v Lidicích,Srebrenici atd.Doufám,že taková skvrna není na kabátě Sekáče a spol.!!!!
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
18. Leden 2012 - 10:34 | Milos Novak
Lidové (stanné) soudy byly zřízeny Dekretem presidenta republiky č.16/1945 ze dne 19.6.1945 tedy až 17 dní po popravě, ale to již jsem vám psal.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
18. Leden 2012 - 10:53 | růženín
Stanné soudy a Stanné řízení soudní byly součástí Právního řádu ČSR od 18 .10.1918 do r.1990.To snad nepřekroutíte.Bylo použito např.při ozbrojeném střetu s Maďarskem,stávce v Brně,dva roky platilo na Podk.Rusi,v Sudetech v létě r.1938.
Již jsem vám to psal,včetně odkazů pro osvěžení vaší unavené paměti..Už se jenom hloupě opakujete,protože obhajujete neobhajitelné.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Pro méně bystré a J.W.
18. Leden 2012 - 11:46 | Milos Novak
Za branné pohotovosti státu vše funguje jinak, veškeré pravomoce přebírá velící důstojník. Odkazuji vás na své předhozí příspěvky. Nic neobhajuji, pouze konstatuji fakta.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Milosi Novakovi-popírači Benešových Dekretů
18. Leden 2012 - 12:54 | růženín
Cha,cha,cha!Opět zákon všechno bylo jinak!A že vydal pres.Beneš Dekret i zákon,kterým určil odpovědnými za vnitřní bezpečnost státu Národní výbory a to od 5.5.1945,jak dokazuje i vyhláška o Stanném právu n území CL,to je něčí výmysl?Co si to ten Beneš všechno nevymyslel?Nebo si to vymýšlí jakýsi Novak,který tím popírá Benešovy dekrety.To bych do Vás neřek.....
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Milosi Novakovi-popírači Benešových Dekretů
18. Leden 2012 - 15:18 | Milos Novak
Při branné pohotovosti státu řídí veškeré silové složky armáda.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Milosi Novakovi-popírači Benešových Dekretů
18. Leden 2012 - 21:05 | růženín
Popíráte dekret pres.republiky Beneše č.18,19 z 4.12.1944 a vládní nařízení z 5.5.1945,kde odpovědnost za vnitřní bezpečnost byla jednoznačně na osvob. území dána
Národním výborům okamžikem jejich vzniku.Tuto odpovědnost mohl odejmout a přenést pouze ministr vnitra .Pplk.Sekáč se měl jednoznačně řídit pokyny NV a ne naopak.
Stanné právo bylo naprosto v souladu s těmito dekrety vyhlášeno ONV Čes.Lípa,tedy ani Sovětskou armádou,která se držela zákonů.Narozdíl od Sekáče.
Ještě k té vaší Branné pohotovosti státu.Dle tohoto zákona bylo vyhlášeno jediné-Mobilizace.Velitelé byli odpovědní za vnější obranu státu, rozhodovat mohli o jediných občanech -vojácích podléhajících Mobilizační vyhlášce.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Milosi Novakovi-popírači Benešových Dekretů
18. Leden 2012 - 23:06 | Milos Novak
Stát řídilo vojenské obranné zpravodajství a mohlo zasahovat prakticky všude. Václav Nosek zobal Bedřichu Reicinovi z ruky. Rozkaz o popravě obdržel také národní výbor, ale mluvit do toho nemohl a také nemluvil.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Re: Milosi Novakovi-popírači Benešových Dekretů
19. Leden 2012 - 15:23 | růženín
Podle kterého zákona?Já myslím,že demokratický stát vždy řídí zvolená vláda a zvolení zástupci.Moc měl dokonce soustředěnu do svých rukou prez.Beneš.Že si komunisti dělali co chtěli je jiná věc.A taky ti,co seděli za Protektorátu na vysokých židlích,následně s tučným důchodem.Museli dohnat co měli,ale nedělali, za války.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Pane Novaku alias...
15. Leden 2012 - 12:12 | Jan Tichý
Zřejmě máte fixní ideu, která vás pronásleduje dnem i nocí. A k tomu navíc jakousi alergii na moje jméno. To vám není samotnému divné, co všechno jste "vytěžil" z mé úplně neutrální zmínky o Dobroníně (z pouhých 11 slov)?
Nemohl byste si laskavě založit to svoje milované téma boje proti skutečným i domnělým esesákům v Hydeparku? Aspoň se ukáže, jaký je skutečný zájem o vaši vyšinutou a anachronickou ideologii. (Že byste publikoval Názor pod skutečným vlastním jménem, to nepředpokládám.)
A tady bychom se pak mohli konečně bavit o knihách a o čtení.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Čtenářský deník Jana Tichého je hodnocen nedostatečnou
15. Leden 2012 - 15:50 | Milos Novak
Pane Tichý, nazval jste úplně neutrální zmínkou větu : Autorka v závěru popisuje známý masakr na louce u Dobronína. Vaše neutrální zmínka je v současné době z vaší strany úmyslná lež. Nálezy lidských ostatků na louce Budínka, louka leží mezi Dobronínem a Kamennou, jsou dosud zkoumány Policií ČR. V první fázi vyšetřování byla verze o masakru vyvrácena, neshodovala se DNA potomků příslušníků SS s DNA z nalezených lidských ostatků. V současné době je policii již známa další expertýza s porovnáním dalších DNA, ale zatím nebyla zveřejněna. Nelze tedy dopředu předjímat jakékoliv další závěry ohledně nalezených lidských ostatků, nelze tedy tvrdit, tak jak tvrdíte vy, že se jedná o ostatky esesáků a ani nelze tvrdit, že to jsou ostatky jejich obětí. Byl jste tedy usvědčen ze lži. Navíc jste zatajil důležitou informaci, že autorka je manželkou vnuka válečného starosty Kamenné. V nepříliš dobré knize - románu, se tématu údajného povalečného masakru věnuje pouze jedna kapitola. Nechápu proč se tedy v upoutávce zmiňujete o této jedné kapitole, když celá kniha pojednává úplně o něšem jiném, o běžném životě v rodinnách esesáků za války, ve vzorové obci SS Kamenná. Myslím si, že proto je nesmírně důležité neustále připomínat čeho se příslušníci SS za války dopuštěli, že vyhlazovali národy, že vraždili a vypalovaly vesnice, měl by se zmínit osud Lidic, Ležáků, Javoříčka, Ploštiny, mělo by se říci co se stalo v Osvětimi, v Terezíně a dalších koncentračních táborech. Dále by se měla zmínit zvěrstva na kterých se esesáci z Kamenné podíleli a i ty, které jenom svým vstupem do NSDAP a SS podporovali. Podotýkám, že kniha vyšla v Německu už v roce 2003.
Nahoru- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Je nutné připomínat zločiny nacistů a komunistů
15. Leden 2012 - 16:57 | růženín
Ano,byly to odporné činy.Ještě odpornější ale bylo,ře čeští komunisté mnohé nacisty získali do svých řad a nechali je bez potrestání dožít vysokého věku.A to dokonce esesáky vydané spojeneckými vojsky k potrestání.
PROTO JE NUTNÉ přpomenout jak si komunistickém Československu lebedili hlavní akteři např.Lidic.
Prezident Zápotocký omilostnil vraha, jenž si ani v šedesátých letech nepřipouštěl výčitky. Rostock tak místo výčitek psal básně Není esesák jako esesák, scénáře k válečným filmům anebo si s estébáky vyjížděl do Lidic, kde jim detailně popisoval, kde a jak se co stalo. A pak si zajeli do Kladna na oběd,“...... Eduard Stehlík, Vojenský historický ústav.
Stejně tak SS-Obersturmbannführer Wilhelm Leimer.A mnozí další.
Je dobré vědět,kdo má v Novém Boru plnou podporu komunistů,kdo je ve straně komunistické kandidátky na prezidenta a jak se nám bývalí komunisté přebarvují.
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.





