Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
Jak tak sleduji vyhrocenou situaci mezi rómským a nerómským obyvatelstvem na severu Čech (ale vlastně i v celé republice), uvědomuji si čím dál více, jak moc chybí přímá komunikace mezi nimi. Nejnověji to lze vyrozumět i ze zamyšlení Karla Holomka „Davy jen vyjadřují obecnou averzi vůči Rómům“ (LN 29.8.). Tato averze totiž často pramení ze zkreslených zprostředkovaných informací, protože ty přímo od druhé strany konfliktu zkrátka chybí. Většinová společnost se o Rómech nejčastěji dozvídá z černé kroniky v médiích, ze šíleností, které si můžeme přečíst v nejrůznějších internetových diskusích, z ústně šířených fám, které zacházejí až do naprostých absurdností. Jedna z mých klientek, asi patnáctiletá pubertální slečna, kterou matka přivedla pro dosti závažné výchovné problémy, vysvětlila ztrátu několika tisíc korun z rodinných peněz tím, „že do bytu vlezli otevřeným oknem Cikáni a ukradli je.“ Matka jí bez dalšího uvěřila. Za několik dní ale ztracenou částku našla v dívčiných osobních věcech. Jindy zase na mne do telefonu křičela dáma z dobře zabezpečené středostavovské rodiny, že bych „nejradši všechno nacpal do chřtánu těm černejm svi…“, když jsem se jí pokoušel vysvětlit, že přípravná třída základní školy je ze zákona určena pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, že je to vlastně jakési nouzové řešení, na které její dítě jistě není odkázáno. Komunikace mezi oběma skupinami, dá-li se to tak vůbec nazvat, se děje prostřednictvím vzájemného napadání, demonstrací a protidemonstrací, protestních shromáždění, které se občas provokatérům podaří, jako třeba v Rumburku, dokonce změnit v útok na rómské ghetto. Mluví-li se směrem k druhé straně, pak opět nepřímo, prostřednictvím výkřiků na náměstích, vzkazů, co a jak má druhá strana změnit, a pokud ne, tak … Dokonce i starostové obcí, kteří v nich mají dbát na klid a pořádek, na předcházení napětí a konfliktů, a měli by umět efektivně vyjednávat, jednají raději s každou stranou konfliktu zvlášť. Nedělám si iluze, že hluboce založený sociální konflikt může jen toto vyjednávání vyřešit. To je záležitost dlouhodobá, vyžadujícím dosti značné změny v celé české společnosti. Ale přece jen, podaří-li se dostat za vyjednávací stůl rozumné s slušné lidi z obou táborů, může to významně snížit napětí a vzít vítr plachet extrémistům, kteří k tomu napětí svým neustálým nenávistným štvaním vydatně přispěli a přispívají a kteří z něj cynicky politicky těží. O řešení problému samotného jim nejde, ostatně oni ani žádné nemají. Už snížení napětí by znamenalo hodně, protože pod tlakem napjaté situace, kdy každou chvíli hrozí opakování střetů a jejich šíření, se daleko obtížněji hledají i dílčí místní řešení. A hlavně, přímé jednání je i šancí na lepší vzájemné poznání. A lepší vzájemné poznání znamená méně vzájemné nedůvěry, méně strachu jednoho z druhého, méně xenofobie. Té xenofobie, která je jednou z významných příčin toho, co se u nás v poslední době mezi Rómy a Neromy děje. PhDr. Miroslav Hudec, psycholog Článek zveřejňuji na základě povolení pane Hudce. Vyšel též v LN.
Komentáře
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 18:48 | Kafka
Komunikace se děje na základě vyplácení dávek. I Banga v rozhovoru přiznal, že jsme si tak Cikány prostě naučili - za nic dostat peníze. A podle mě to není xenofobie ale romofobie. I to Benga zmiňuje (nechce se mi hledat): dostaneš jednou, dostaneš podruhé a je z tebe romofob. Stejně to mají ale i Romové se skiny. Dostanou jednou, podruhé a hned mají skinofobii. Ano, všechno to salónní psychologové dokáží pojmenovat, ale řešení nikde. Na jedné straně holohlaví učňáci, na druhé káraví teoretici. Mezitím devět milionů romofobů a skinofobů. Pravdu má pan Hudec v tom, že problém je ve skutečném nepoznání se. Romové nerespektují způsob života majority, majorita zase jejich.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 19:53 | Šťoural
Je to příliš těžké, protože některé projevy většiny Rómů a většiny Čechů (pomíjím, co bývá napsané v OP) jsou si vzájemně cizí. A tím pádem je xenofóbie bohužel přirozená. Jestli se dá cizost v dohledné době výrazně obrousit, to pochybuji. Zdaleka nejde jenom o Čechy a Rómy, ale v podstatě o vztahy mezi kýmkoliv.
Dám příklad: Němci a Češi jsou si také v některých ohledech cizí. Například chováním v restauracích. Jistě všichni víte, že způsob zábavy máme odlišný. Stačilo by, kdyby sem začali Němci ve velkém jezdit za levným jídlem a pivem (v současnosti sci-fi), dělali hluk a sdělovací prostředky se zaměřily na zprávy o konfliktech tam, jinde, onde a tady. V podstatě by nastala podobná xenofobní situace živená historickými fakty, vyhýbavostí politiků a senzacechtivostí bulváru..
Tím chci jemně naznačit, že za většinu problémů mezi R-N mohou politici a sdělovací prostředky. Někdy v tom může být i záměr, třebaže by šlo o "pouhou" zlomyslnost.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 20:24 | Dark Side
Šťourale,až na jednu věc.Konflikty s Němci jsou jiného charakteru a s Cikány taky.V Němcích pořád vidíme,ať se to někomu líbí,nebo ne,bývalé nepřátele,ale snažíme se s tím něco dělat.Je to velký národ,respektujeme je.Co jsou cikáni víme všichni a nerespektujeme je,až na výjimky,naše vláda nererespektuje nás ani je.A cikáni nerespektují ani své vajdy.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 20:35 | Šťoural
Možná jsem se nešikovně vyjádřil, nešlo mi o srovnávání vztahů Češi - Rómové a Češi - Němci, ale o princip, že cizost přiživená událostmi a mocnými sdělovacími prostředky lijí olej do ohně. Zkrátka, někdy histerie překročí rámec skutečnosti. Tím nechci neblahou skutečnost zlehčovat, taky se občas nevyspím a trpím vandalismem.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 20:40 | Karel Doležal
Samy dobře víme k čemu vede nedostatečná komunikace mezi životními partnery. a ť se tomu budeme bránit jakkoliv, my "Gadžové" a Rómové jsme svým způsobem partnery, neboť žijeme v jednom státě a měli by pro nás také platit naprosto stejné zákony. Ale musíme také vycházet z toho, že Rómové jako etnikum mají svou tradici a kluturu v některých směrech zcela odlišnou naší. Nemůžeme o nich mluvit jako o "nepřízpusobivých". I my bychom si těžko zvykali na jejich styl a způsob života. O začlenění Rómů do společnosti se pokoušíme už po desetiletí a výsledný efekt je minimální. Kdysi se o něco podobného pokoušela americká vláda, když násilím umístila původní obyvatelé, - Indiány do rezervací s nadějí, že je převychová na bílé. Výsledkem byla naprostá degradace a ztráta identity kdysi hrdého národa Indiánů.
Přiznejmě si, že naše společnost v současné době prochází mnoha těžkými krizemi. A jedna z těch krizi je nedostatek lidského porozumění, tolerance a uznání názoru druhého. Pan dr. Hudec má tedy pravdu v tom, že je třeba najít společný jazyk, nebát se vzájemné konfrontace a hlavně snažit se spolu komunikovat.
To co se teď třeba děje ve Šluknovském výběžku, je obrazem toho, že něco není v naší společnosti dobrého. Tam, kde konfikty přerostou v rasové nepokoje je vážnou předzvěstí morálně etického rozkladu naší společnosti.
A nebo jsou opravdu tyto nepokoje vyvolané uměle, aby ve skutečnosti zamaskovaly daleko větší prohřešky vůči obyvatelům a odvedly tak jejich pozornost jiným směrem.
Rozhodně bychom neměli k těmto rasovým nesnášenlivostem nečinně přihlížet a měl by to být jeden každý z nás, kdo by se přičinil o vzájemnou komunikaci mezi všemi zástupci národa.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 21:05 | Dark Side
Panu Hudcovi nikdo nic neupírá,ale najít společný jazyk s hluchým a němým,to nejde.I když já jsem ten jazyk našel už v dětství,ale nikdo mě k tomu nenutil.Měl jsem asi štěstí na slyšící a mluvící.My se o tu komunikaci snažíme léta a jaký je výsledek? Nula! A že není něco v naší společnosti dobrého? Nezlobte se na mě,ale v které společnosti je všechno dobré? Nejvíc řinčí pochopením mk-aktivisté,ale skutek utek.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 21:12 | růženín
V NB přeci Pavel založil česko romské sdružení.Mluví sice převážně pouze na tiskových konferencích,ale jsou nějaké výsledky?Skutečnosti ukazují že ne.A místo aby sami něco konkretního dělali,pořád jen vykládají,že musí starosta.Ta výzva je k ničemu,zajímalo by mne kolik lidí ji podepsalo a kolik je z toho romů.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 21:15 | Dark Side
Poněvadž se /:Pavel:/ jenom veze na nějaké současné vlně a doufá,že tato jeho image mu dopomůže k nějakému nestínovému postu.Výsledky nejsou? Jak je to možné?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 21:16 | růženín
Taky jsem si vzpomněl na vojnu.2 roky mimo svoji komunitu a život podle nějakých pravidel jim taky něco dal.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
31. Srpen 2011 - 21:20 | Dark Side
Dal nejenom jim,ale i těm etnickým Čechům,jak se teď začíná říkat .-))
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 7:36 | hillbill
Etnický Čech - to zavedla některá média a už se to valí Českem. Možná je to dobře, Češi si uvědomí, jak jsme zvyklí číst o jiných národnostech, resp. o Cikánech.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 9:12 | růženín
Etnický čech je naprostá blbost.Jaký by byl původ té jeho etnicity?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 9:27 | hillbill
Hledal jsem si ve slovnících, co je vlastně etnicita a zaujalo mě rozdělení příslušníků většiny podle vztahu k menšinám. Zajímavé, možná by stálo za to, pokusit se zařadit.
Merton rozděluje příslušníky etnicky většinové populace do čtyř skupin podle jejich vztahu k etnickým menšinám:
* Neochvějný liberál - nemá žádné předsudky vůči menšinám a snaží se proti předsudkům ve společnosti bojovat
* Přizpůsobivý liberál - považuje se za člověka bez předsudků, ale je-li předsudek obecným či jemu výhodným názorem, tiše mu přitakává
* Opatrný rasista - má předsudky, ale nedává je najevo, aby neporušil normy a zákony
* Aktivní rasista - aktivně se pokouší o diskriminaci menšin
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 13:25 | růženín
To je zajímavé rozdělení.Nicméně beru etnicitu od etnikum.To má mít stejný původ obyvatel a stejnou kulturu.Jenže Češi jsou dle genetických výzkumů asi největší evropská směska.Navíc to rozdělení taky moc nesedí.U čechů je taky rozdílná tolerance ke slovákům,vietnamcům,ukrajincům nebo romům.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 13:37 | Kafka
Pokusil jsem se subjektivně zařadit, ale nedaří se mi to. Asi nejvíce se na mě hodí přizpůsobivý liberál, ale nepovažuji se za člověka bez předsudků. Mám určitě nějaký stupeň fobie z cikánů a muslimů, to si přiznám. Nemám vůbec žádné předsudky třeba k homosexuálům, Vietnamcům či jiným národnostem. Rozhodně se neřadím ke krajním příkladům - nesnažím se předsudky jiným vyvracet, protože chápu jejich příčiny a rozhodně si nemyslím, že všem bez rozdílu rasy apod je dáno stejně, a aktivní rasista taky nebudu - nikdy bych se aktivně nezapojil do nějakého lynče, styděl bych se jít v zástupu s davem, jako to předvedli někteří minulý týden v Rumburku.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 15:12 | Dark Side
Ve Vansdorfu vede dětský gang desetiletý (10) Terorista.Kterou z těch čtyř možností mi doporučíte?
NahoruJak upozorňuje Kafka,
1. Září 2011 - 16:33 | Jan Tichý
šedá je všechna teorie (zde 4 kategorie postojů) - například se říká, že skoro každý nacista měl „svého Žida“.
Borský rodák Helmut Schöler na to téma vzpomíná: Rudolf Löwy měl maloobchod s oděvy a módním zbožím v budově hotelu Pošta na Tržním náměstí 2 a naše rodina patřila k jeho zákazníkům. Když jsem v květnu 1968 Nový Bor po letech navštívil, pan Löwy ještě bydlel v Zahradní (Purkyňově) uličce. Tehdy mi vyprávěl, co za války prožil. Protože jeho manželka nebyla Židovka, pronásledování nebylo zpočátku tak přísné. (Židé ze smíšeného manželství alespoň přežívali, pokud jejich nežidovský partner odmítal dát souhlas k rozvodu, který na něm obvykle nacisté požadovali.) Později byl přesto deportován do tábora na nucené práce.
Alfred Zippe, majitel zámečnické dílny v Arnultovicích, která pracovala pro sklářský průmysl, byl dlouholetým členem DNSAP (Německé nacionálně socialistické dělnické strany v ČSR, předchůdkyně Henleinovy strany). Za II. světové války sloužil v německém námořnictvu, také za I. světové války byl zařazen jako inženýr na ponorce.
Na jedné z válečných dovolených se Zippe dozvěděl o Löwyho osudu. Ačkoli byl předtím dokonce i starostou České Lípy, patřil k naivním členům nacistické strany. Nemohl pochopit, proč s čestnými lidmi jako je Löwy se špatně zachází jménem jeho vlastní strany. Vydal se do Ústí n/L za svým starým přítelem Krebsem, předsedou oblastního výboru a přesvědčeným nacistou, a řekl mu: „Hansi, slyšel jsem, že pan Löwy je v koncentračním táboře, kde se s ním špatně zachází. Zaručuju ti, že je naprosto čestný, a považuju to za skandál, který jako dlouholetý člen strany nemůžu tolerovat.“ Krebs odpověděl: „Löwy je přece Žid!“ – „To mi nemusíš říkat, o tom přirozeně vím už desítky let. Ale on je absolutně čestný člověk.“ Protože se Krebs k ničemu neměl, Zippe pokračoval: „Hansi, já teď budu sedět v tvé kanceláři tak dlouho, dokud nevydáš příkaz k osvobození Rudolfa Löwyho!“
A Löwy se pak skutečně vrátil domů, ačkoli až do konce války musel těžce pracovat v uhelných skladech. Válku přežil a žil v Novém Boru až do našeho setkání v roce 1968. Tento příběh mi pan Löwy osobně vyprávěl. „Za svůj život nejspíš vděčím Alfredu Zippemu,“ dodal.
Poznamenávám (JT), že hrob Löwyových je na našem Lesním hřbitově jen kousek za obřadní síní vlevo.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 16:41 | Šťoural
Tam v těch čtyřech skupinách podle mého názoru chybí pátá, kterou bych umístil hezky doprostřed:
Vynucený rasista - nemá předsudky, ale po špatných zkušenostech s jedinci či skupinou některého etnika promítá negativní závěry na celou populaci, je ovlivnitelný k netoleranci či k přehodnocení postoje.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 18:25 | Dark Side
Šťourale,tak nějak je to i u mě.Jinak nechápu proč sem tahat židy.To je inteligentní národ s dlouhou historií a kulturou! Málokterý multikulti by mohl prokázat tolik úsilí jako oni.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 18:34 | Dark Side
http://snobr.blog.idnes.cz/c/208205/Zmocnenkyne-pro-cikanska.prava.html
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 18:48 | Šťoural
Židé - národ, tvrdě pronásledovaný dva tisíce let, nezanikl, naopak naplnil biblické proroctví: "Izrael bude jednou Egyptu k hrůze". Tomu proroctví se tenkrát musel řehtat kdekdo, podobně jako kdyby se později napsalo, že Česko bude jednou Římu k hrůze. No - a vida. (Další proroctví: "Z pouště učiní zahradu." Jsou jiní, kteří ze zahrad dělají poušť!)
Hitlerovy vnitřní hlasy a ekonomická výhodnost jednoho z největších zločinů v dějinách; co dál dodat na velmi zajímavý příběh pana Tichého. Zní tak neuvěřitelně, že je nejspíš pravdivý.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 18:52 | růženín
Na internetu jsou vzpomínky jednoho vězně Kzl Mauthausen.Byla mu prokázána protiříšská činnost a tak šel přímo na pověstný pahorek,kde se vynášely 50.kg balvany,tzv české schody.Přežití tam bylo tak 3 měs.Dozorující esesák poté ,co se hlásil,poznal dle řeči,že je ze Sudet.Odkud jseš?Když to vězeň potvrdil,prohlásil esesák-pokusím se tě odsud dostat,ale neslibuji.Za týden byl v kanceláři na ekonomickém oddělení,kde II.WW přežil.
Těžko říct,co bylo pohnutkem.Že by Sudetská etnicita?
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 18:58 | Mirek
Asi proto, že to Židům bylo houby platné. Většinu jich nacisté v Evropě vyhubili. Je to důkaz, že málo záleží na charakteristikách nebo vlastních aktivitách jakékoliv skupiny, je-li označena za příčinu veškerého zla ve společnosti. Ze všech činů a projevů této skupiny se pečlivě vyberou a co nejvíce zdůrazní všechny, které svědčí proti ní, a zamlčí, zpochybní, bagatelizuje, zesměšní se cokoliv, co by mohlo svědčit v její prospěch. Výběrové vnímání se tomu říká. Po určité době už je většinová společnost jaksi automaticky srozuměna s tím, že je nesnesitelné, aby tato příčina všeho zla směla dále existovat. A pokud se přímo nepodílí na její likvidaci (tak silný žaludek přece jen většina lidí nemá), nijak nebrání těm, kteří se toho ochotně ujmou. "Můžou si za to jen a jen sami", chlácholí své svědomí ti citlivější, kteří se přece jen dosud nezbavili jistých pochybností.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:15 | Dark Side
Mirku,voni vůbec nechápou,co jsem chtěl těmi židy říct.Nechaj si ty své kydy na koledu.chtěl jsem poukázat na jisté rozdíly.Tady je národ,který si protrpěl své,ale pořád se má k světu.Na druhé straně spolek (národ určitě ne),kterému jde na ruku celá Evropa a nikam to nevede.A netahaj sem už minulost.Ta je za námi.študujou si ji doma po nocích,když nemůžou spát.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:24 | Šťoural
Něco mi říká, že s tím onikáním to nějak v historii bylo. Myslím si, že tak nějak.
Darku, prosímtě, tykej mi a občas můžeš napsat vole vole.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:29 | Dark Side
OK,bude to pro mě čest.Onikám pouze Mirkovi.Na voly jsem nikdy moc nebyl,ale v jeho případě bych udělal výjimku.Onikání se mi líbí a nebyla to v minulosti pouze výsada židů.A teď si představ onikajícího cikána.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:34 | růženín
Otázka zní proč židé.U Říše byl ten důvod především ekonomický.Sociální stát Německo stál na pokraji bankrotu a tak se majetek velice hodil.Navíc bylo potřeba nalézt viníky prohry v I.WW.
Ale pogromy na židy se děly od středověku a nevyhnuly se ani českým zemím.
18. 4. 1389 za vlády Václava IV. bylo při pražském pogromu pobito 3000 židů včetně žen a dětí.
Těch pogromů na židy bylo dost.Proč?
Těch charakteristik cikánů jako nepracujících,kradoucích,bez morálky se táhne od doby jejich příchodu podnes.Proč?
Na čí straně je vina?
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:38 | Dark Side
Za židy stojím,za cikány ne! Teď se ukažou voni Mirku.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:50 | Šťoural
Růženíne, kdysi se za poctivou práci považovalo řemeslo. Například král Šalamoun výraz obchodník srovnával velice blízko s výrazem podvodník a nemohl se srovnat s proroctvím královny ze Sáby o (dnešních) časech, ve kterých budou obchodníci vládnout.. Obchodovat bylo zkrátka nečestné, zejména v některých kulturách. V Evropě Židům zakázali řemesla, takže obchodovali. To bude jádro všeho. Za druhé se nerozptýlili v jiných národech ("Nic nedrží tak, jako židovská víra.")
To je asi všem známé, ale méně známé asi bude, že vládcové, když příliš hýřili a pokladny hrozily prázdnotou, si tajně půjčovali od Židů (nevratné půjčky). Šlo o výpalné: Zaplať, nebo bude pogrom. Takže, stále v první řadě ta ekonomika.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 19:53 | Dark Side
Takže židé byli prvními úžerníky?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:07 | růženín
To je pouze část pravdy.Po popravě Jana Želivského rozpoutali Husité v několika městech pogromy na židy.Přesto židé financovali/úvěrovali/ husity a pomáhali jim obejít obchodní embargo.
Mimo víry jsou u nich peníze na prvním místě.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:11 | Šťoural
Vynucenými.
Kromě obchodování ale asi museli i prodávat, pokud není tento příběh vymyšlený:
Pan Novák: Kouknou, pane Ábeles, vy Židi jste takoví chytrý. Čím to je?
Pan Ábeles: Tím, že hodně jíme hlavy od uzenáčů. I s kostma.
N: To není možné.
Á: Je, ale nesměj to nikde říkat, to věděj, židovský tajemství.
N: Tak mi nějaké hlavy prodejte, ať to vyzkouším.
Druhý den:
N: Poslechnou, pane Ábeles, to se mi nějak nezdá, vy jste mi prodal hlavy uzenáčů za stejnou cenu jako celé uzenáče a přitom se to skoro nedá žrát.
Á: No viděj, už jim to začíná myslet!
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:26 | Dark Side
A zkus nějakej takovej o cikánech :-))
Růženíne,co je špatného na tom,že u židů jsou na prvním místě peníze.To snad u většiny lidí.ti si na to ovšem vydělají prací.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:28 | Dark Side
Pánové,v dnešní Mladé Frontě je rozhovor s /:Pavlem:/.Je tam i fotka.Sluší mu to.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:33 | Šťoural
Vtip o cikánech?
Pan Novák: Kouknou, pane Demeter, vy Cikáni jste takoví pracovitý, čím to?
Pan Demeter: To je tím, že ve výkopu makáme do půl těla svlečený.
Druhý den:
N: Poslechnou, pane Demeter, vždyť jsem se spálil, naskákaly mi puchejře a museli mi přikládat studený ručníky a dohromady jsem toho moc nevykopal..
D: No viděj, už jim to začíná bejt jasný.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:52 | růženín
Ten Pavel povýšil do celostátního tisku.Proto už se s námi nebaví v nějakém okresním plátku.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:47 | Dark Side
Mazat! Je nejvyšší čas mazat! Nebudeme tu přece rozjíždět soutěž o Zlatou mříž.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 20:56 | růženín
V té MF dnes už mluví jako správný politik.Jak tu oslavoval ty mačety a posílal je na radnici jaksi zapomněl..A už se těší na novou funkci-mluvčího romů.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 21:14 | Dark Side
A barví si vlasy!
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 21:28 | Šťoural
Doma není nikdo prorokem. Třeba se ujme ve větším měřítku. Bude to zdravé pro ryby.
NahoruV severočeském Varnsdorfu loupí gang desetiletého Roma
1. Září 2011 - 21:35 | Miroslav
Varnsdorfský dětský gang vede Terorista, z policie si nic nedělá
http://zpravy.idnes.cz/varnsdorfsky-detsky-gang-vede-terorista-z-policie-si-nic-nedela-pwg-/krimi.aspx?c=A110831_1643757_usti-zpravy_oks
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 21:38 | Šťoural
Nějak mi to připadá jako bulvární bulva.
Na druhou stranu ve vyspělejších státech už dlouho řádí gangy desetiletých a střílejí do lidí. Halt pokrok nezastavíš.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 21:52 | pyroman
Alfréd Zippe je veden v seznamech jako člen NSDAP.
Pan Löwy byl přítelem naší rodiny, tento příběh nám vyprávěl, nacisty však neměl rád! Pan Löwy byl dlouholetým členem Svazu protifašistických bojovníků s kterými chodil každý rok 9. května pokládat věnce na hrob sovětského vojáka.
Nevím jak příspěvek JT souvisí s článkem s tématem
Rámové a nerómové musí spolu mluvit!
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 22:02 | Dark Side
Já se svými cikány mluvím,ale ostatních romů si nevšímám.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 22:09 | pyroman
Kolik jich doma máte? To je vtipná hříčka
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 22:19 | Dark Side
Doma žádného.klidně mi tykej.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 22:22 | Dark Side
Tihleti mají svůj domov.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
1. Září 2011 - 23:28 | 33Dušan
Ahoj,
jsem Rom a celá moje rodina poctivě maká,přesto se na celou rodinu skoro všichni sousedi dívají přezíravě,co máme dělat?
33Dušan
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 7:39 | Mirek
Já stojím za slušnými lidmi, ať jsou jakékoliv barvy pleti, Darku Side. Vy především za těmi se správnou barvou pleti. U těch jste schopen i přimhouřit oko, pokud jde o tu slušnost. To je celý ten rozdíl mezi námi.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 9:26 | Dark Side
Mezi námi je jedinej rozdíl.Vy vidíte rasismus za každým stromem,ale ty stromy ne.Já to mám naopak.A neumíte moc číst.Ne,že by na tom záleželo...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 9:56 | Nachtigall
To Dark Side.
Pavel si nebarví vlasy,to je paruka.Nosí ji už leta.
Kéž mu nadšení a práce tzv. svorníku mezi Romy a ostatními obyvateli Boru vydrží až do voleb.
V minulých získal jen kolem 170 hlasů a na radnici se nedostal. Voliči mu nějak nerozuměli. Myslím,že nyní porozumí více a jeho práci ocení v příštích volbách.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 10:23 | Mirek
Za každým stromem ne. U vás. Spočívá ve vašem zvláštním způsobu myšlení. Určitě vám nedělá problémy pochopit, že nikdo nemá právo vás odsuzovat jen proto, že máte stejnou barvu pleti jako nějaký bílý lump. Ale vinu za lumpy jinobarevné kladete všem jinobarevným. Čili, vy u těch jinobarevných, a jen a pouze u nich, vyznáváte kolektivní vinu. Kolektivní odpovědnost jednohokaždého za všechny a všech za jednoho. Proč?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 12:57 | Dark Side
Zase říkám že nečtete dobře.Učte se,učte se,učte se.Alespoň číst.Jak to,že některého cikána nemám rád a s jiným se navštěvuju pravidelně.Jak už jsem jednou napsal,minimálně jednou až dvakrát týdně.Proč? Protože jsem rasista? Ale jděte ! Vy jste fanatický multikulti.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 13:01 | Dark Side
Zapomněl jsem.Tahle rodina žije jako každý jiný.Jako vy,jako já,jako vietnamec,jako člověk.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 14:42 | Dark Side
A nikdo mě nebude nutit s kterým cikánem mluvit budu a s kterým ne!
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 16:58 | růženín
Pozor Darku abys nepřestřelil.Jestli jsi četl rozhovor s Doppel Pavlem,tak on se vlastně pasoval na Zmocněnce romů pro otázky české majority! Aby Ti ještě nepřistříh křidélka.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
2. Září 2011 - 17:13 | Dark Side
Četl jsem to.Starej vajda ho pověřil a Pája to odříkal.On je to vůbec takovej pasant,ale asi má konečně funkci.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 16:04 | Dark Side
http://janasimonova.blog.idnes.cz/c/208591/Co-rekl-pan-Benak-v-Hyde-parku-o-odpadlictvi-mezi-Romy.html
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 16:33 | Dark Side
http://planecky.blog.idnes.cz/c/208565/Varnsdorfsti-radikalove.html
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 18:04 | Kafka
Myslím si, že v Boru šlo o ojedinělý incident, protože Bor má s Romy jen standardní problémy. Šluknovsko je něco jiného, tam rychle narostla jejich populace a stát selhal. Jen nás informoval, jak se tam zhoršuje kriminalita, ale stihl tak maximálně oznámit snížení počtu policistů.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 19:03 | Dark Side
/:Pavel:/ má pravdu,nezlobte ho,je to tu samej fašista.Ve Varnsdorfu jich bylo víc jak tisíc.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 19:05 | růženín
Na šluknovsku selhali zastupitelé,nikoliv stát.Jestliže město rozprodává paneláky realitkám za pár šupů není se co divit,že ty sem odloží problematické rodiny z lukrativnějších lokalit.Sami ztratili kontrolu nad migrací.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 19:07 | Pavel Pavel
Růženíne,
kdo dává příspěvky na bydlení ?????????
Radnice????????
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 19:14 | růženín
Komentáře na idnes jsou vesměs negativní.Např.
...Vždycky, když se něco mediálně vyzdvihne, tak se najdou osoby, které mají potřebu se zviditelnit. Připomíná mi to jistý druh rabování = obohotatit se na naštěstí druhých.
Přiznám se,že nevím, zda je pravda toto,nebo to Pavel myslí upřímně.Chtěl bych věřit,že upřímně,kdybych neznal jeho předchozí zviditelňovací snahy.Tak uvidíme.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 19:17 | růženín
Dává je stát.Ale dostanou je i kdyby žili v české tramtarii.Příčinou nejsou až tak dávky,ale sestěhovávání nepřizpůsobivých a následný vznik ghet
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 20:45 | růženín
Nějak nechápu.Nejprve slyším,že příčina všeho je starosta.Pak se zase dozvím,že nikoliv,že je to věc státu.Máš pravdu v tom,že tu generaci nemakačenků vychoval sociální systém,na kterém stojí moc socialistů.
Jenže kdyby jsi je teď sebral,tak budou krást a loupit ještě víc. Hlad je mrcha.Ale řešení je,jak řekl Nečas -Dávky si odpracovat
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 20:58 | Dark Side
/:Pavla:/ beru jako baviče,takže vůbec ne vážně.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
4. Září 2011 - 21:27 | růženín
Moc se nedivím,že Pavlovy myšlenky neotiskly v MF Dnes.Dovedete si představit,že by to tam vyšlo?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 12:07 | Dark Side
Ono stačí co otiskli.ale stějně se mi líbí nejvíc ten jeho účes :-))
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 12:19 | Ojra-Ojra
Jak "dávky odpracovat"?!
V tomhle státě je půl milionu nezaměstnanejch!!!!
Tyhle nápady na nucený práce ať si statečnej Nečas a jeho pohůnkové strčí někam.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 12:27 | Dark Side
Kordulka Žilková šla do první třídy.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 12:41 | hillbill
Myslíte, že je málo práce? Stačí, když se naučí uklízet. Je lepší, když budou nosit dříví do lesa, než aby nedělali nic.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 13:17 | Alan
Aby jsme se s tím úklidem nedivili. Taky se může stát, že nám tu po Lípě budou běhat s košťaty a s čísly na oranžových vestách učitelé před penzí. Za škodolibé radosti některých jejich bývalých žáků.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 13:24 | růženín
Nevíte ,co vyvádí Pavel?Tady maže příspěvky,jeho vývěska Danysnoviny je vyklizená...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 13:31 | hillbill
Třeba si myslí, že tím článkem v MfD odstartovala jeho éra solidního politika a chce smazat stopy z minulého období.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 13:39 | bachor
...tomu by odpovídaly i ty tečky co tu nechává...tečka ze jedním obdobím startuje období nové, růžové, perspektivní, ...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 14:53 | Nachtigall
Třeba se majitel baráku naštval,že mu fotka z MfD odrazuje koupěchtivá dítka a babičky,je tam totiž hračkárna.A začal školní rok. Možná se doučuje češtinu.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 16:56 | sara
Pro růženína : Podle Vás "tu generaci nemakačenků vychoval sociální systém, na kterém stojí moc socialistů".
Vážený pane, ten podivný sociální syystém nemá se socialisty nic společného. Stačí si jen trochu namáhat paměť a zajisté si vzpomenete, že platný sociální systém zde byl nastaven vládami po r. 1990, průkopníkem byl jistý bývalý námořní kapitán :-). Když půjdeme ještě dál, dnešní dávky tohoto systému se s těmi před r. 1990 nedají srovnávat ani z dálky, (jistě, z mnoha různých důvodů), ale stačí si jen připomenout, že tehdejší přídavky na děti byly podmíněny výkonem práce a posíláním dětí do školy. To Vám vysvětlí každá starší mzdová účetní.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 17:21 | Šťoural
Sara - bing bum. Tak tak.
EU chce, abychom začali jíst hmyz. Dobrou chuť.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 17:22 | růženín
Tak pokud půjdeme do historie lékařskou péči, placenou dovolenou, přídavky na děti, mateřskou dovolenou, závodní stravování, nebo zaměstnaneckou rekreaci, nezavedli komunisté, ale protektorátní moc podle vzoru Hitlerova socialismu-NSDAP.To je fakt.
Pokud beru současnost,jistě jste si všimla,že jakýkoliv zásah do systemu okamžitě komentuje Dluhoslav Sobotka vzkazem voličům,že jakmile se dostanou k moci,okamžitě změny zruší.Nebo ne?
Další napadení romskými nezletilci.
5. Září 2011 - 17:26 | růženín
Na Nově uvedli,že v přerovské internet kavárně přepadl cikánský gang návštěvníka nohami od stolu.Se zraněními převezen do nemocnice
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 17:34 | Dark Side
Každý jiný lump by si po podobných manévrech,které proběhly,dával pozor.Tihle jsou tak laxní,protože pořád mají pocit beztrestnosti.Zatím.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 18:43 | Mirek
Lumpové jsou lumpové, černí nebo bílí, a nepoučí je nic. Nezbývá než trpělivá práce orgánů činných v trestním řízení a následně trest podle zákona. Tak to v civilizovaných zemích chodí již tisíce let, a tak to taky chodit bude. Žádné jiné civilizované řešení neexistuje.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 18:55 | Alan
No jo, jenže problém je v tom, že členům těch gangů většinou ještě není 15 let. S trpělivou prácí orgánů činných v trestním řízení pak jaksi nelze počítat.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 19:05 | Milan Bárta
Úsměvné řešení od Mirka. V některých "civilizovaných" zemích se sekají ruce. Jediné zákony, které fungují, jsou ty přírodní.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
5. Září 2011 - 19:06 | Dark Side
což ovšem náš Mirek stále jaksi nechápe,ač možná vzdělán :-))
NahoruTak jsem si znova přečet 4 Mirkovy komentáře
6. Září 2011 - 9:38 | Jan Tichý
a vám to taky doporučuju. Jako jedny z mála jsou opravdu k věci. Mnozí tady jen tak nezávazně vtipkujete, aby řeč nestála. Například vůbec nerozumím panu učiteli Bártovi, co tím vlastně chtěl říct? Dal by snad přednost koránu? To by pak po okrese chodilo invalidů...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 9:57 | Dark Side
Ono jich chodí i tak hodně,hlavně na socialku pro podpory.Dost jich taky jezdí.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 10:14 | Alan
Já jsem teda z Bártova příspěvku nevyčetl, že by chtěl dávat přednost koránu. Spíše jsem pochopill jeho narážku tak, že i některé civilizované země, na které se Mirek odvolává, mají na naše poměry dost drakonické tresty, se kterými by Mirek asi těžko souhlasil. V Číně střílejí hospodářské kriminálníky před plnými stadióny do hlavy. Je Čína civilizovaná země? V Anglii by už desetiletého násilnika zavřeli do vězení, v Holandsku dvanáctiletého a ve Francii třináctiletého. Takže řešením by například bylo snížit hranici trestní zodpovědnosti. Už ale dopředu slyším naše humanisty, že místo trestů je třeba zastavit rozevírání nůžek.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 10:33 | hillbill
Já teda souhlasím s Nečasem. Kdo nepracuje, ať nejí. Práce je dost. Je to vše o návycích. Nevím, ve které z těch civilizovaných zemí se osvědčil model, že stačí natáhnout ruku, vykličkovat zákony a jen brát. Mirek je jedna strana mince, v mnohém má pravdu. Nesmíme mluvit jen o cikánech, podobně se chová řada bílých a dnes ráno jsem si kupoval cigarety v obchodě, kde prodávala velmi milá cikánka. A taky mi vadí, že se mluví jen o parazitismu cikánů, ale kolik lidí parazituje na nich - herny, zástavárny, překupníci kradeného zboží - od mobilů počínaje, koly konče.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 11:14 | Dark Side
Ochránci menšin,terenní úderníci,ombudsman,... ti jsou z nich taky docela dobře živi.co si budeme povídat.To už je tolikrát vymlácená sláma.
NahoruRe: Romové a Neromové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 11:53 | Jan Tichý
Možná byste si pro začátek mohl třeba přečíst pár dokumentů o tom, co ty lidi skutečně dělají, o co se snaží a čeho taky už leckde dosáhli -
http://www.socialni-zaclenovani.cz/dokumenty/o-agenture
nebo
http://www.vlada.cz/assets/ppov/zalezitosti-romske-komunity/dokumenty/monitoring_morava.pdf
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 11:48 | hillbill
Asi je to málo, když je špatně nastavený celý systém.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 12:29 | Dark Side
Pane Tichý,těch dokumentů je víc,než té pomoci o systému nemluvě.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 13:00 | Mirek
No jo, jsme v Čechách, jeden se o něco snaží, a kolem stojí 10 dalších, a radí, kritizují a říkají mu, jak to všechno dělá špatně. Dokritizují a jdou na pivo. Tahle diskuse mi to živě připomíná.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 13:29 | Alan
Zpívával kdysi dávno M. Kocáb s Pražským výběrem píseň "Snaživec" :
Znal jsem jednoho takovýho chlápka
Co moudrosti moc nepobral
A studu ani kapka a lhal
A přesně jak se říká
Rozum mdlý vůle chabá
Ale touha po novotách veliká
Tak ten pán se o vše nové velmi interesoval
A nebyl to jen pán
Z pána jen klobouk měl
A nemyslel to snad ani zle - starosta
Však bohužel, na co šáh
Tam sto let tráva nerostla
Ten si to krásně zavařil
Nikdo ho neměl rád
Kdyby se tolik nesnažil, akorát
A čím víc se snažil pomáhat
Tím víc ten chudák škodil
A když mu to někdo naznačil
Tak hrách jen na zeď hodil
A ještě jednu vlastnost měl
Že byl splachovací
Jedněmi dveřmi ho vykážou
Už druhými se vrací
Jinak za komunistů se říkalo, že snaživý blb je horší než třídní nepřítel.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 14:14 | růženín
včera jsem četl varnsdorfskou diskuzi A jedna paní psala..chtěla bych bydlet taky v takovém krásném,uklizeném,udržovaném prostředí.Třeba jako v Rakousku,nebo Bavorsku.Tak mne napadlo-nebýt toho transferu, mohlo tomu tak být.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 14:47 | Dark Side
Mě se chce něco říct :-)
NahoruRadši snad ne!
6. Září 2011 - 15:46 | Jan Tichý
Co se PP stáhnul do MFD (nebo do ilegality?), a nejmenovaní pánové nějak nemají čas, je to tady přece úplná idylka...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 17:27 | Dark Side
http://jarmilaberankova.blog.idnes.cz/c/208922/Cukr-dochazi-a-na-bic-uz-nezbyva.html
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 18:38 | růženín
Vyjadřuje pocity své generace.No jo ,ale co s tím?Mnoho lidí volá-vraťme se ke kořenům!K jakým?Masová účast na pohřbu potencionálního českého krále Čechů a Moravanů ukazuje jejich úctu a vztah k monarchii.Byla by řešením?Bloger Matějka svými názory/směs nacionálního socialismu a Gajdova fašismu/trvale boduje u čtenářů na i dnes.
Maďaři už nechtějí být republikou.
Co s tím?Po dalších volbách to lepší nebude.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 18:49 | Dark Side
Růženíne,tohle není Matějka.Souhlasím,po volbách to lepší nebude.Snad ale z radnic zmizí ti,kteří to do srabu v jednotlivých městech dovedli.Teplá úřednická místečka jsou jim nadevše a co se děje venku je jim putna.
NahoruRe: Radši snad ne!
6. Září 2011 - 18:58 | růženín
V mfd ho rozčílil,protože mu neotiskli další z jeho novinářských skvostů.Nejprve poděkoval p.Bártovi,že to může otisknout zde a pak to zase mazal.Snad uznal,že článek ,sestavený pouze z vět zvolacích,někdy s použitím i tří vykřičníků, není to pravé ořechové.
Na mne to dělalo dojem Návrhu hesel do prvomájového průvodu.
Pyroman si v Mfd přihrával,zřejmě za pomoci wifiny a notebooku jako Kulík a JD.
Podle mého teď konspirují, jak dostat DSSS na hřbitov.Jako obdivovatelé lištičky Beneše k těmto metodám mají blízko.To by byl argument,když ten ,dle J.Doškáře vyjímečně schopný starosta Varnsdorfu, tak vyhořel.
A nebo se stáhli,než se pozapomene na ty jejich manipulace,které zůstaly nepochopeny veřejností a skončili spíše ostudou
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 19:08 | Dark Side
Matějka zde? Tak to mi uniklo.Omlouvám se.
NahoruV Novém Boru a Rumburku se kvůli DSSS chystají klidné demonstr.
6. Září 2011 - 19:59 | Miroslav
V Novém Boru a Rumburku se kvůli DSSS chystají klidné demonstrace.
V Novém Boru na Českolipsku a také v Rumburku na Děčínsku, kam na sobotu ohlásila pochod a shromáždění Dělnická strana sociální spravedlnosti (DSSS), se ve stejný den na protest uskuteční pokojné demonstrace. Organizuje je nově vzniklá občanská iniciativa Nenávist není řešení. Její mluvčí Miroslav Brož řekl, že mají být především aktem solidarity s místními nejchudšími a měly by přispět k uklidnění situace.
V Novém Boru má shromáždění iniciativy začít v 12:00, podle informací radnice budou jeho účastníci stát u ubytovny v Severní ulici. V Rumburku je akce plánovaná od 17:30.
Novoborský starosta uspořádání akce za nejšťastnější nepovažuje, je ale řádně ohlášená. "Jen mě fascinuje, že jsou to lidi z Prahy a z Ústí a doufám, že sem nepřijedou válčit," řekl.
http://www.r1genus.cz/clanky/ceskolipsko-3/v-novem-boru-a-rumburku-se-kvuli-dsss-chystaji-klidne-demonstrace-10675/
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
6. Září 2011 - 19:41 | Dark Side
Hlavně klidně,abychom nepopudili.Nechme se překvapit,co z tohoto vládního extempore nakonec vyleze.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 5:40 | Mirek
Novoborského pana starostu by nemělo překvapovat, že přijedou antifašisté i z míst mimo Českolipsko (ale z Českolipska také). Nebo snad nácci, kteří se sem chystají, jsou místní?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 9:11 | Dark Side
Já bych to psal jako náckové.Nácci vypadá moc italsky.Ještě by to mohlo vyvolat nežádoucí asociace.A čo si predstavujetě pod takým slovom?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 13:09 | Dark Side
http://jakubmares.blog.idnes.cz/c/209065/BOMBU-MEZI-NOHY-K-CESKE.html
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 13:09 | Nachtigall
Nácci místní nejsou,ale možná,že hodně místních s nimi sympatizuje.Jenom se s nimi moc nechce ukazovat. To,že s nimi nesouhlasím neznamená,že budu jezdit od města k městu a tam,kde jsou,dělat protidemonstrace dle slov mluvčího jako vyjádření solidarity s těmi nejchudšími. To je nějaké míchání hrušek s bramborama.Jsou chudí,kteří platí daně, ubytování platí, chodí do práce.To víme všichni.
Nepřeji té iniciativě z Prahy a Ústí ,aby se na ni nabalili ti novoborští, kteří chtějí být za každou cenu v TV a sdělovacích prostředcích.Nebo aby se nakonec nezhádali,kdo je více radikální.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 14:03 | Mirek
Zlu se nemá dobrovolně vyklízet pole. Už se nám to několikrát v minulosti zle nevyplatilo.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 14:21 | hillbill
No, třeba, když se cikánům tolerovaly drobné krádeže.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 15:13 | Mirek
Kdyby někdo vědomě toleroval porušování zákona, sám by porušoval zákon. Víte o nějakém konkrétním případě, nebo jen dáváte dál, co se tak nezávazně povídá?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 15:20 | Dark Side
Nezávazně povídá? Člověče,vy jste rozený komik :-))
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 15:42 | Šťoural
Ono se třeba o někom nezávazně prohlašuje, že je nácek. Přitom zákon neporušuje, tak kde se to kolem něho vzalo?
Prohlašuji, že problémy v Novém Boru by měli řešit místní, za pomoci státu. Kdokoliv cizí tam přijede, tak na něj koukám jako na návštěvníky povodní postiženého místa: a) jde pomoci, b) jde čumět, protože ho baví cizí neštěstí, c) jde škodit - rabovat. Záhy se ukáže, kdo kam patří!
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 15:51 | růženín
Zlu se nemá dobrovolně vyklízet pole. Už se nám to několikrát v minulosti zle nevyplatilo.
To píše Mirek
Takže,když lidé ve Varnsdorfu obsadili veřejná prostranství a ukázali,že už nebudou tolerovat přepadání starců a invalidů cikánskými výrostky,že cikánským gangům neprojde mlácení slušných obyvatel měst obušky či mačetami ,udělali to nejlepší co mohli.
Pak ale nechápu jeho další výroky o fašistech,antifašistech,neonacistech a pod.
Myslím,že spousta lidí by si měli nejprve uvědomit význam těchto slov než je použijí.Aby nakonec netvrdili,že Varnsdorf je město fašistů.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 16:16 | hillbill
Mirku, vy snad žijete v jiném státě. Jaký že se něco nezávazně povídá. Tak si běžte chvíli bydlet k mlíkárně nebo do Dubice nebo na Sever. Bordel, hluk, drobné krádeže. Z 90 % cikáni. Nepůjdu demonstrovat jen kvůli tomu, že bych se styděl před těmi deseti procenty slušnými. Ale ta situace mi vadí. Vadí mi, že je uplácíme za to, že nás neokrádají více.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 16:31 | Dark Side
Mirku,hrajete si na kamaráda s lidmi,kteří vás nikdy nebudou ochotni respektovat.Ale mají vás ve svých pohádkách.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 16:38 | Dark Side
Koukám,dnes je to tu samej nácek.Glűck Auf.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 16:56 | Alan
Dnes jsem se dočetl, že radnice ve Varnsdorfu platí v rámci veřejně prospěšných prácí Rómky, které vodí rómské děti do školy. To už snad překonává všechny meze, vždyť takhle bude napětí mezi Rómy a Nerómy ještě více eskalovat. Rodiče rómských dětí údajně nemohou sehnat práci a přitom nejsou schopni se před osmou ráno vyhrabat z pelechu a postarat se o doprovod vlastních dětí. Zase se jim bude poskytovat další placená služba financovaná z daní těch, co zařezávají v práci už od šesti. To si ještě nakonec můžou vzpomenout, že jim děti bude vozit do školy taxík a k tomu dostanou bagetu s kuřecím masem na svačinu.
NahoruMoc pozorně jste to teda nečet´
7. Září 2011 - 17:15 | Jan Tichý
...Veřejná služba je dobrovolnická práce, kterou pod jednotlivými městskými úřady vykonávají příjemci sociálních dávek.
Školáky doprovázejí smíšené hlídky složené z Romů i většinového obyvatelstva. „My jsme tři Romky, dvě jsme z paneláků a jedna je z ubytovny Sport a vybraly jsme si k sobě jednu Češku. A mají chodit ještě dva bílí chlapi. Ale ti budou mít jinou trasu,“ sdělila Radiožurnálu jedna z jejich členek.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 18:29 | Dark Side
Tomuto počinu dávám měsíc,maximálně dva.Schválně to sledujte.
NahoruDěsí mě, že se lidé bojí říci Čechy Čechům....
7. Září 2011 - 18:46 | Miroslav
"Úplně mě děsí, že se lidé bojí říct, Čechy Čechům. Okamžitě jsou označeny za xenofoby či nacisty. Ale kde to jsme?" pozastavuje se nad současným stavem v Česku Tomio Okamura - viceprezident Asociace cestovních kanceláří.
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/206795.aspx
NahoruDalší přepadení starší paní ve Varnsdorfu
7. Září 2011 - 18:49 | Miroslav
A mimochodem, právě včera dopoledne v 11:00, když podle televizních reportáží a příspěvků na různých serverech, byla všedchna cikáňata spořádaně ve škole, tak 4členné komando toho Teroristy (pokud by to byli Češi, tak bych napsal "děti školou poivinné") přepadlo starší paní na chodníku mezi Albertem a bývalou spořitelnou. Nebýt bleskové reakce svědka události, byla by oloupena.
Kde byli těžkooděnci? .... možná dobře, že ještě nebyli ve službě, ještě by ta paní dostala několik ran obuškem za to, že si svoji tašku bránila.
Upozorňuji, že velmi blízko je služebna Městské policie a v té ulici jsou kamery.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 18:50 | Mirek
Chtěl jsem to říct slušně, proto jsem použil obrat "nezávazně povídat." Dobrá, teď to tedy řeknu tak, aby porozuměl každý (= i Dark Side). Bez konkrétního příkladu (bez důkazu), že někdo někomu toleroval porušení zákona, jde o klep, o drb, o pomluvu - s cílem poškodit pomlouvaného. Za jistých okolností je to i trestný čin.
NahoruNeděsí mě, že se lidé bojí říci Čechy Čechům....
7. Září 2011 - 18:57 | Mirek
Jo, Čechy Čechům, Morava Moravanům, Pardubice Pardubákům, Horní Horňákům a Dolní jen Dolňákům - a vopovažte se přijít do naší dolňácký hospody hor'náci méněcenní! Zkrátka, bzzzz, bzzz, někomu straší ve věži, nebo se zase zřídil pod zákon boží ještě před setměním a zažil cestování časem jako pan Brouček. Jenže až někam do doby kamenný. Už zase lezou shnilý hnědý mrtvoly z hrobu. Huš tam zpátky!
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 19:09 | Dark Side
Miroslave,máš pravdu,ale těm sofistikovaným Mirkovým výrazům nejsem 100 porozumět.Shnilý hnědý mrtvoly lezou z hrobu.To jako opálení? A co to bzzz bzz? To bych od intelektuála(?) opravdu,ale skutečně nečekal.Dost už bylo těch béčkových hororů.Komunistickej slovník je patrn :-))
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 19:33 | růženín
.... Už zase lezou shnilý hnědý mrtvoly z hrobu.I ty jeden rasisto!Pozot na barvu pleti.A ještě někoho tak obvińovat z hnití,zřejmě na následky štítění se práce.
Doporučuji Romea.cz,tam to v diskuzi žije rasismem.Jsem zvědav,zda za ty články v diskuzi padnou taky tresty.
Důkaz
http://imageshack.us/photo/my-images/851/novobrzek.png/
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 20:00 | Šťoural
V zahraničí uvádějí, že Češi jsou xenofobní národ. MAJÍ PRAVDU. Proč? Xenofobie je odpor a STRACH z cizího. My opravdu máme strach. Okrádají nás, olupují, bijí...
Tam strach nemají, proto nejsou xenofobní. Když se mezi ně přistěhuje nepřizpůsobivý CIZÍ člověk, tak nečekají, až to přijede někdo řešit. Jdou a společně si to s ním vyřídí. Někdy hodně tvrdě. A protože je to doma, nejsou svědci.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 20:16 | Dark Side
Když je demokracie zdravá vypořádá se jak s nepřizpůsobivými,tak i s nácky.Se skutečnými.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 21:04 | růženín
Češi xenofobní národ jsou.Poslední staletí jsou k tomu náležitě vychováváni.Nějaký nepřítel totiž báječně odvádí pozornost od vlastních problémů.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 21:34 | Šťoural
Bing ho. V USA to za Clintona řešili doutníkem a stážistkou, vojenskými intervencemi a podobně, v našem rybníčku postačí "vnitřní" nepřátelé. Shodou okolností hnědí.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 22:15 | Alan
Pane Tichý - k Vášemu příspěvku v 17:15:
Pozorně jsem četl na Seznamu toto:
"Radnice se proto rychle rozhodla využít lidí pracujících ve veřejné službě. „Moje švagrová tento měsíc nastoupila na veřejně prospěšné práce a přišla s tím, že bych mohla také hned nastoupit, protože úřad potřebuje více lidí na hlídání dětí. Hned jsem si řekla: Proč ne, ukončím o měsíc dříve mateřskou dovolenou a nastoupím,“ řekla spokojeně Balážová.
Ženy jsou také rády, že si mohou něco přivydělat k sociálním dávkám. „Všichni pořád křičí, abychom chodili do práce. My jdeme s radostí, když nám nějakou práci nabídnou,“ uvedla Balážová."
Můžete mi pane Tichý vysvětlit, jaký je tedy rozdíl mezi veřejnou službou jako dobrovolnickou prací vykonávanou při čerpání sociálních dávek a veřejnou službou s přivýdělkem k sociálním dávkám?
A nebylo by lepší v rámci veřejné služby uklízet nepořádek jako v České Lípě a vodění dětí do školy nechat na jejich rodičích?
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 22:44 | Dark Side
Milý růženíne,my xenofobové a náckové,když dostaneme od cikána přes držku,nebo nám ukradne peněženku malý Terorista,tak my prostě tápeme,nevíme,nedokážeme si to vysvětlit.Zatím co vy,aktivisté,máte tu výhodu,že znáte pozadí,souvislosti,dokážete si vysvětlit i nějakou tu mačetu.Vy zkrátka víte oč jde.Mějte s námi trpělivost.Půjde to,určitě to půjde.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
7. Září 2011 - 22:48 | Dark Side
Šťourale,mě už z těch hnědých jde hlava kolem.Kteří to vlastně jsou? to jsou ti,co lezou z hrobů a nebo ti opálení?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 6:56 | Mirek
A kdybyste Darku Saide dostal přes tu držku od bílého (stává se to spoustě lidí dnes a denně - zrovna tento týden v Domažlicích jeden bílý "hrdina" takto přizabil řidiče autobusu)? Co potom? Zhroutí se vám váš jednoduchý, jak anglický trávník uspořádaný ideový svět? Nebo si namluvíte, že to vlastně žádný bílý nebyl, že to byl ideovým zaměřením cikán, a touto vtipnou ideologickou kličkou slavně tu svou ideovou zahrádku zachráníte?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 6:55 | Mirek
A kdybyste Darku Saide dostal přes tu držku od bílého (stává se to spoustě lidí dnes a denně - zrovna tento týden v Domažlicích jeden bílý "hrdina" takto přizabil řidiče autobusu)? Co potom? Zhroutí se vám váš jednoduchý, jak anglický trávník uspořádaný ideový svět? Nebo si namluvíte, že to vlastně žádný bílý nebyl, že to byl ideovým zaměřením cikán, a touto vtipnou ideologickou kličkou slavně tu svou ideovou zahrádku zachráníte?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 7:52 | Nachtigall
Na stránkách Senátu ČR je zajímavý dokument k romské problematice vypracovaný pro EU. Doporučuji najít. Překvapilo mne docela mile ,že senátoři konečně nepoužívají neblahou politickou korektost a mluví docela zpříma. A ještě vzpomám na jeden dokument, jak se v Kanadě divili,že i přes všechny podmínky část romských emigrantů nechce pracovat a chodit do školy.Od vzdělání se vše odvíjí. Část populace,zejména tedy romské, vidí,že není třeba vzdělání a že lze dobře jako rodiče přežívat klidně 20 let na sociálních dávkách.Pak se nabízí otázka,že když bude méně pracujících gadžů, bude méně dávek, to je přímá úměra...
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 8:21 | Alan
Darku, Vy asi nevíte, že v Americe mlátili černochy?
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 8:53 | růženín
Jako nácek si mohu dovolit říci,že za to může Beneš,který již v r.1941 prohlásil žee válka je jedinečná možnost,jak si češi mohou rozšířit své etnické hranice.Jaksi nedomyslel,že uvolněný prostor s tak zásadním ekonomickým potenciálem nemá kdo po vysídlení dosídlit..Díra po 3 mil.obyvatelích samozřejmě čechy nebyla nahrazena a tak při extenzivním komunistickém hospodaření byly nekvalifikované práce řešeny závozem romů ze Slovenska,kteří do té doby žili na úrovni středověku.Tady hledejte příčinu.
A my se teď můžeme tak akorát jezdit podívat do Bavorska,obdivovat všudypřítomný pořádek a přemýšlet o tom,jak by taky pohraničí mohlo vypadat.
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 9:27 | růženín
To, že cikáni a cikáňata kradou/ne všichni( a jinak nám otravují život je fakt.Já mám ale pocit,že frustrovaným čechům se to náramně hodí.
Nevěřím tomu,že cikáni nakradou tolik za jeden rok co zřejmě např.Dalík s Vondrou.Češi námi zvolení kradou z našich kapes v miliardách.A to zdaleka nevíme vše.Americký velvyslanec napíše o stát. zástupkyni Benešové,že je světlá výjimka mezi našimi politiky -není uplatitelná.BIS napíše zprávu o situaci v naší justici,kterou mají v rukách mafiani.O našem prezidentovi píše tisk nejen v USA ,ale i Rusku,že je agentem Moskvy.Divíme se ,jak se chová?To je jenom zlomek toho,co nás obklopuje.To by si asi zasloužilo jít do ulic.Ale mlčíme Žijeme v mafiánském státě.Lze již tu situaci zvrátit?Asi ne,není alternativa.Letos přes všechny úspory si každý občan napůjčova lpřes stát dalších 14 tis.Řítíme se k Řecku,akorát nám nikdo nepomůže.
Stěžejní problemy se neřeší.A tak z Hradu a dalších výšin je šířen osvědčený recept a lék-nacionalismus a vytvoření nepřítele,nyní je to EU.A už se zase tahá Německo,které prý jejím prostřednictvím dokončuje plány Hitlera.
Historie se pořád opakuje dokolečka.A na něčem je potřeba svoji frustraci vybít
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 9:49 | hillbill
Taky mě to včera u zpráv napadlo, že se tahle situace moc hodí. Policista, který má na starosti pandury je dlouhodobě nemocný, nikdo jiný do toho nevidí a vlastně by mě nepřekvapilo, kdyby najednou umřel. Takže se rozvíří romská otázka, plebs se vydovádí a bude klid. Jenže pro normálního člověka jsou miliardy virtuální realita, skutečné problémy má opravdu jiného typu. A taky nevyčítám současné problémy s cikány ani tak cikánům jako politikům. Ten problém je opravdu neřešený, každý by se přizpůsobil, kdyby za něj někdo dělal všechno, a oni k tomu mají obzvlášť dobré genetické dispozice.
NahoruDoporučené články
8. Září 2011 - 10:15 | Jan Tichý
Rozhodně stojí za přečtení chytrý & vtipný "Kostlánův slovník naučný":
http://www.romea.cz/index.php?id=detail&detail=2007_10697
A nepřehlédněte v textu odkaz na starší článek o nedávném pokusu o lynč v Rumburku.
(Ještě P.S. Alanovi: Reagoval jsem jen na váš jednoznačný odsudek. Že jistá Balážová ukončila MD o měsíc dřív, to neznamená, že děti nedoprovázejí i další, kteří práci dlouhodobě nemají.
BTW: Pokud se zase mluví o zneužívání dávek - ty přece musel v každém jednotlivém případu nejdřív "někdo" přiznat na podkladě platných předpisů.)
Re: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 10:38 | Ojra-Ojra
Profesor Parkinson tomu říkal bod mizejícího zájmu. Uváděl to na příkladu komise, která se vyjadřuje k výstavbě nukleární elektrárny. Ta má stát miliardu Lb. Nikdo neví proč, jestli nemá stát 800, 900 nebo 1200 mil. Tak to nějak odhlasují a pak se vyřádí na stavbě příštřešku pro kola zaměstnanců za 3000 Lb. Tomu každý rozumí.
NahoruRe: Rómové a Nerómové musí spolu začít mluvit
8. Září 2011 - 14:26 | Dark Side
Tomu rozumí i Mirek,který jinak nechápe nic :-))
Alane nenaváděj.Chceš naznačit že to bití černochů bylo vlastně pro jejich dobro?
Podívej se,kam se dostali oni.Cikáni čekají 600 let na ten prvotní impuls,ale to jim antikonfliktní tým jistě nedopřeje.





